نوشته شده توسط : پروین

زیبایی خنده

و نکات مهم برای رسیدن به آن

زیبایی خنده با تنظیم دندان ها و اصلاح فاصله ی بین آن ها :
برای داشتن دندان هایی با خط لبخند زیبا باید ابتدا نامنظم بودن دندان ها اصلاح شود و با انجام درمان های ارتودنسی میتوان آن ها را مرتب کرد و ظاهر آن ها را با استفاده از ونیر بهبود بخشید .
در کلینیک های پیشرفته که به درمان زیباشناسی مشغول هستند و مراجعین برای داشتن ریبایی خنده تقاضا دارند با توجه به متفاوت بودن نیازهای افراد و متفاوت بودن چهره و نوع دندان هایشان این طرح متفاوت بوده و با توجه به سفارشی بودن این درمان شیوه ی انجام آن متفاوت بوده . هر فرد خط لبخندش با دیگری متفاوت است.
حالت و رنگ دندان ها در ناحیه ی قابل روئیت زیبایی لبخند و بخش دندان های بالایی و پایینی که در هنگام لبخند زدن مشخص هستند و مشاهده میشوند خط لبخند را تشکیل می دهند و ویژگی های دیگری بر آن تاثیر گذار بوده که میتوان مواردی از آن را نام برد.
 بافت دندان ها و ویژگی های ان ها :
متخصصان زیباشناسی برای اصلاح زیبایی لبخند با ترکیب کردن زیبایی دندان ها و عملکرد آن ها  اقدام به درمان میکنند .متخصص میتواند با روکش کردن ظاهر را به گونه ای زنانه یا مردانه تبدیل کند و با تطابق دادن آن ها با دندان های طبیعی فرد از اهمیت خاصی برخوردار بوده.

طول عمر زیبایی لبخند :
برای افزایش دادن طول عمر دندان هایی که مورد درمان قرار گرفته اند تا خط لبخند را زیباسازند باید مراقبت های لازم را برای آن به عمل آورد و نگهداری لازم باید به عمل آید تا سالم بمانند .
با رو های سفید کردن دندان ها هر چند وقت یکبار انجام گیرد تا سفیدی و روشنی دندان ها حفظ شود و با بکار گذاشتن روکش هایی که نیاز به تراشیدن دندان های آسیب دیده یا شکسته و تغییر رنگ داده دارند جایگزین کرده تا ظاهر دندان ها صیقلی و صاف باشد و اگر دندانی از دست داده باشد با استفاده از کاشت دندان به صورت دائمی و روکش کردن آنرا اصلاح کند. با جایگزین کردن دندان کاشته شده 10 تا 15 سال زمان طول عمرش برآورد میشود و در این زمان نیازمند اصلاحاتی است تا در گذشت زمان زیبایی خنده باقی بماند.

طول دندان ها:
با افزایش یافتن سن افراد عمر دندان ها نیز کاهش یافته و فرسوده و کوتاه  میشوند و دیگر شادابی و جوانی قبل را ندارند و با لبخند لثه ای همراه میشوند در این مواقع باید به درمان طیبایی خنده پرداخت تا با تغییر شکل دادن و اصلاح کردن زول دندان های جلویی فک بالایی و نیز روش های لیزری خط لثه را از بین برد و به طول دندان ها افزود تا بلند تر شوند و خط لبخندی زیباتر پیدا کرد.
با تغییر دادن طول دندان ها از چهار گوش به گرد یا به هر نوع دیگری میتواند روی چهره ی فرد تاثیرگذار باشد و صورت را لاغرتر یا چاق تر نشان دهد.
خط لبخند :
خط فرضی که لبه ی دندان های بالا را از سمتی به سمت دیگر دنبال کرده و با توجه به منحنی بودن لب و حالت لب در هنگام لبخند زدن به اصلاح زیبایی خنده پرداخت تا به صورت ایده آل درآید و به استاندارد خط لبخند برسد . برای داشتن مقدار مورد نیاز طول دندان ها مورد نیاز بوده و به عنوان شاخص اصلی برای این نوع درمان زیبایی به شمار آمده.

تناسب دندان ها :
با بررسی کردن وضعیت دندان ها که به چه شکل و میزانی هستند و تناسب آن ها با یکدیگر مشخص میشود که چقدر نیاز به مرتب کردن دارد. دو دندان جلویی فک بالایی از اهمیت و دید بیشتری برخوردار هستند و در ناحیه ی لبخند قرار دارند تا یک خط لبخند متوازن را برای فرد بوجود آورد.

زیبایی خنده به معنی داشتن احساس ذهنی در فرد به داشتن نتیجه ی ایده آل است . به گفته ی افلاطون زیبایی را نوعی هماهنگی و تناسب بین اجزا یک پدیده با کل آن است که به وسیله ی انسان شهود می گردد.
انسان های اولیه برای زیبا کردن صورت خود با رنگ هایی که به صورت خود میزدند خود را زیباتر تصور میکردند . در طول زمان ها زیبایی در بین انسان ها متفاوت بوده است.

چه استانداردهایی برای زیبایی وجود دارد :
مغز انسان همانند کامپیوتر عمل کرده و ذخیره ی اطلاعات را انجام میدهد تا بتواند در صورت نیاز آن ها را بازخوانی کند . همانطور که با دیدن یک گل به زیبا بودن ان پی میبرید و با توجه به تجربه ای که دارید شاید آن را زیبا ترین گلی ببینید که تا بحال دیده اید این حالت برای زیبایی خنده نیز وجود داشته .
این حقیق وجود دارد که با گذشت زمان در اجتماع متفاوت زیبایی هم تغییر کرده و دیدگاه های آن نیز متفاوت بوده . به طور مثال افریقایی ها با سوراخ کردن گوش ها و لب ها و دماغ خود حلقه و یا سنگ رنگی قرار میدهند و یا در بین چینی ها با بستن نوار های رنگی به پای زنان را نشانه ای از زیبایی میدانند.
نسبت های زیبایی چهره :
بسیاری از روش ها بر زیبایی تاثیر داشته مانند آرایش کردن، لباس های زیبا، جواهرات . و با توجه به آن میزان زیبایی را مورد بررسی قرار دادند و با مطالعات و تحقیقاتی که انجام گرفت نسبتهای زیبایی را ترتیب بندی کردند.
- عرض چشم 
- طول چانه 
- فاصله ی عمودی از چشم تا پایین ابرو 
- ارتفاع کره ی چشم
- مساحت محدوده ی بینی 
- دهان ایده آل 
با داشتن چشمانی درشت و بینی کوچک و جانه ی کوچک با گونه های برجسته و زیبایی خنده در چهره تعادل بزرگی در چهره بوجود می آید که از نشانه های فیزیکی بوده و چهره ی یک زن را زیبا کرده و یک مرد جذاب نیز دارای خصوصیاتی از قبیل دماغ کوچک و ابروهای پرپشت حالت دار و چانه ی برجسته 

زیبابودن نقش زیادی در اجتماع داشته و با زیبایی خنده در موقعیت های شغلی و روابط اجتماعی جذاب تر شده و در تصمیم گیری ها و بالابردن اعتماد به نفس تاثیرات مثبتی در بر داشته و چهره ای که خشن باشد کم تر مورد علاقه و توجه دیگران قرار میگیرد تا داشتن زیبایی خنده در افرادی که زیبا رو هستند.

زیبایی خنده امروزه برای بسیاری از افراد مقوله ای مهم و حیاتی شده است و حاضرند برای رسیدن به لبخندی زیباتر هزینه های زیادی انجام دهند.شما نیز اگر به دنبال این هستید که طرح لبخند خود را تغییر دهید و چهره ای زیباتر و موجه تر داشته باشید باید برای این کار حتما از یک دندانپزشک مجرب کمک بگیرید.در این قسمت می خواهیم در مورد نحوه رسیدن بهزیبایی خنده برایتان صحبت کنیم ونکات مهمی را بیان نماییم.برای رسیدن به لبخندی زیباتر از روش های مختلفی استفاده می شود.روش هایی همچون روکش دندان و بریج دندان و اورتودنسی و حتی کاشتند دندان و در برخی مواقع سفید کردن دندان ها بخشی از کارهایی است که باید رد این پروسه صورت پذیرد تا شما بتوانید به لبخندی زیباتر دست یابید.در واقع هدف این است که حالت دندان ها و فک شما را به بهترین شکل ممکن با هم تطبیق دهند تا به هماهنگی دقیقی در این رابطه دست یابید.
اینکه آیا شما به زیبایی خنده نیاز دارید یا خیر را ابتدا باید خودتان مشخص کنید.آیا از خمده خود راضی هستید و چهره خود را در هنگام خندیدن می پسندید؟اگر خیر که باید به دندانپزشکی متخصص مراجعه نمایید تا ابتدا با معاینه هان و دندان شما و بررسی موقعیت دندان هایتان بتواند به یک طرح و ایده مناسب برای شما دست یابد.خنده ای زیباتر می تواند برای شما اعتماد به نفس بالاتری را به همراه داشته باشد و همچنین برای شما زندگی شادتری را به همراه داشته باشد.

زیبایی خنده شما به چه عواملی بستگی دارد؟
این روزها بسیاری از افراد و چهره های مهم دریافته اند که در دیدارهای مهم خود اولین چیزی که طرف مقابلشان از انها خواهد دید چهره شان است و برای همین بسیار به زیبایی خنده خود اهمیت می دهند و برای رسیدن به بهترین شکل خنده حاضرند هزینه های زیادی را بپردازند.خنده شما می تواند نقش مهم و کلیدی را در ادامه روابطتان با طرف مقابل داشته باشد.
باور می کنید با یک لبخند زیباتر شما می توانید زندگی همراه با اعتماد به نفس بالاتری را تجربه نمایید و از این رو می توان گفت کلیه هزینه هایی که برای این مرود انجام می دهید در واقع نوعی سرمایه گذاری است.اما چگونگی رسیدن به این امر باید حتما تحت نظر یک متخصص دندانپزشک باشد.
اما کارهایی که برای زیبایی خنده شما صورت می پذیرد تا شما به انچه که می خواهید دست یابید عبارتند از :
رنگ دندان ها
تنظیم موقعیت قرار گیری دندان نسبت به یکدیگر
ایجاد هماهنگی و داشتن توازن میان دندان ها
در صورت نیاز پروتز لبها و گونه ها
اولین قدم برای دستیابی به لبخندی زیبا قطعا داشتن دندان هایی سفید و یکدست است . اگر قبلا به علت هتی مختلف برای پر کدن دندان هایتان از مواد نقره ای و تیره استفاده کرده اید خوب این یک مانع بزرگ است در راه رسیدن به زیبایی خنده. پس باید ابتدا دندانپزشک به معاینه کامل دندان های شما بپردازد و دندان هایی که قرار است در طرح لبخند شمنا نمایان شود را بررسی نماید و اگر در آنها مواد تیره و نقره ای به کار رفته انها را مجددا اصلاح نماید.
در ضمن دندانپزشک باید بتواند با توجه به جنس دندان های شما تا جای ممکن انها را سفید نماید تا جلوه بهتری در هنگام خندیدن به دست آورند.
اما نکته مهم دیگری که باید انرا فراموش نکنید این است که موقعیت دندان هایتان نسبت به هم چگونه استمیزان فاصله آنها نسبت به هم و میزان کجی و حالت انها همگی در شکل نهایی و زیبایی خنده شما تاثیر گذار هستند.برای این منظور نیز می توانید از خدمات اورتودنسی بهره بگیرید و تا جای ممکن این اصلاحات راب رای دندان هایتان انجام دهید.
اگر دندانی از دست رفته دارید باید حتما به فکر جایگزینی دندانی جدید برای ان باشید مخصوصا اگر آن ندان جز دندانی هایی باشد که قرار است رد طظرح لبخند شما نمایان شود.
گاهی اوقات شما نه دندان از دست رفته ای دارید و نه مشکل سفید کردن انها را خواهید دشات. گاهی تنها مشکل عدم هماهنگی و توزان میان دندان ها هست. شما باید حتما به بهترین شکل ممکن میان دندان هایتان ایجاد هماهنگی کنید و این کار تنها توسط یک متخصص دندانپزشک امکان پذیر است.


یک صورت نامتوازن یا پیر را می توان با استفاده از روش های خاص اصلاح طرح لبخند شامل خدمات ارتودنسی و یا جراحی صورت بهبود بخشیده یا جوان کرد.در این حالت یک دندان پزشک زیبایی با شما صحبت می کند تا به این ترتیب بتواند روش درمانی را برای شما طراحی کند که از طریق آن بتوان دقیقاً به خواسته های مورد نظر شما دست پیدا کرد. این طرح درمان می تواند از روش های مختلف زیبایی یا روش های تجدید ساختار تشکیل شده باشد که بطور بالقوه شامل سفید کردن دندان، تنظیم کامپوزیت، روکش کردن دندان، استفاده از عاج دندان، اورتودنسی، جراحی صورت و سایر روش های موجود در این حوزه است.

 


در مقوله ی زیبایی خنده می توان گفت وقتی یک خنده زیبا می باشد که لبخندش نیز زیبا باشدو اصلاحات طرح لبخند مورد نظر روی آن انجام گیرد. اصلاح طرح لبخند راه و روشی ست که برای  خنده ای زیبا صورت می گیرد که این عوامل به چه صورت انجام می گیرد که می توان از آنها به ؛ بریج دندان ، ارتودونسی دندان ، کاشت دندان  و سفید کردن آن با روش های موجود ، روکش دندان ها و  حفاظت و جلوگیری از تیره شدن آنها  ،اشاره کرد که می تواند از عوامل خنده ی زیبا و اصلاحات آن باشد. در مباحث قبل ذکر کردیم که اصلاح طرح لبخند می تواند به بهتر شدن رنگ دندانها (سفید تر شدن رنگشان)و فاصله ی بین دندان ها و هماهنگی و توازن بین آنها صورت می گیرد ، که از این طریق می توان دندان های زیبا و لبخند جذاب ودر نتیجه خنده ی زیبا و جذاب و خیره کننده و دلبرو تری داشته باشیم. از مزایای ایجاد خنده ی زیبا و اصلاح طرح لبخند می تواند موارد روبه رو باشد:سلامتی ، زیبایی ، ظاهر جذاب، تجدید و بهبود عملکرد دندان ، که می توانید مشکلات و فاکتور های نا مناسب ایجاد لبخند زیبا را از درست کنید، که زندگی ساده تر و آسوده تر و پر اعتماد به نفس تر و شادو خوشحالتری را برای خود به ارمغان بیاورید. در واقع این مسئله ،اصلی است که اهمیت آن هیچ وقت کمتر از آن چیزی که بیان می شود نیست بلکه بیشتر و بالاتر از آن نیز می باشد و داشتن اصلاح طرح لبخند می توانید به زندگی و شخصیت خود کمک فراوانی بکنید و خود را از لحاظ ها ی مختلفی بیمه کنید. از اولین چیزهایی که در برخورد با افارد دیگر در شما به چشم می خورد همان لبخند شماست که با همین لبخند شما رابطه ی خود را شروع می کنید و به افراد مختلف اجازه می دهید که دلنشین بودن شما را مشاهده کنند و این خد تأثیرات فراوانی را در برخورد با غریبه و آشنا ایجاد می کند و به نوبه ی خود در ایجاد اعتماد به نفس و خود باوری و روابط ساده ی اجتماعی شما تأثیرگذار باشد و حس عدم اطمینان و ناامنی و استرس و تشویش را ا ز شما دور کند و شما را در روابط اجتماعی موفق  تر گرداند. یکی از مورد های مهمی که شما در برای خود انجام می دهید و به واسطه ی آن می توانید کمک بزرگ و فراوانی به خود کنید همین اصلاح طرح لبخند است که همان خنده ی زیبا را ایجا د می کند و از بهترین سرمایه گذاری های شما برای تضمین زیبایی خنده  درنتیجه لبخند زیبا می باشد که بعدها می تواند در ایجاد  زیبایی های پی در پی برای شما تأثیر گذار باشد که این زیبایی به طبع و موارد دیگر با فرم و شکل گیری به زیبایی ها ی دیگر در صورت شما منجر می شود. 
یکی از راه های ایجاد کیفیت بیشتر در زندگی خود ، اصلاح طرح لبخند و خنده ی زیبا می باشد ، که شما در خیلی از موارد  به خرج کردن پول خود در راه هایی چون لباس های گران قیمت و سفرها ی غیرضروری و ظروف آشپزخانه و تابلوها و وسایل گران قیمت بی استفاده و.... می گذارید که در واقع از اصل زندگی و کیفیت زندگی خود دور می کنید و این خود در خیلی از موارد به شما  در زندگی به اندازه ی اصلاح طرح لبخند کمک نمی کند و در واقع اصلاح طرح لبخند و خنده ی زیبا به شما در خیلی از موارد در ایجاد فاکتورههای مهم زندگی یاری می رساند و شما را زودتر به ظاهر دل خواه خود می رساند.
 امروزه عمل بینی در بین افراد بسیار باب شده و خیلی از افراد برای زیبایی ظاهر و صورت خود به عمل بینی روی می آورند . در واقع عمل بینی خود به تنهایی نمی تواند عامل زیبایی باشد بلکه لبخند و دندان ها قبل از بینی به چشم می خورد و از عمل بینی از اهمیت بیشترری برخوردارند. عده ای هم حتی بعد از عمل بینی باز هم  از ظاهر خود احساس نارضایتی می کنند و می گویند این همه برای بینی خود هزینه کرده ایم ولی به ان شکل و ظاهری که می خواهیم نرسیده ایم که باز هم یک فاجعه ی هولناک رابرای خود ایجاد می کنند و باز  هم به عمل همان بینی عمل شده ی خود می پردازند . که بعدها با اتفاقات  غیر منتظره در زندگی خود مواجه می شوند و خود را به دست جراحی های غیر قابل پیش بینی و بیشتر وقتها نا گوار می سپارند . در اقع ما به این افراد توصیه میکنیم قبل از اینکه به عمل بینی خود بپردازند ، درصدد اصلاح طرح لبخند خود بپر دازند و با اصلاح طرح لبخند هم حتی تجربه ثابت کرده بینی نیز به فرم زیبا ی خود در خواهد آمد . و پس از اصلاح طرح لبخند خیلی از موارد در ظاهر درست تر و زیباتر خواهد بود و شما می توانید زیبایی خود را بیشتر تضمین کنیم و قبل از انجام هر گونه ی عمل زیبایی به  دندانپزشک زیبایی مراجعه کنند و از شر هزینه های سنگین عمل های زیبایی دیگر خلاص  شوند و خود را با این عمل تضمین کنند. ما به افرادی که می خواهند به عملزیبایی خنده بپردازند توصیه می کنیم به کلینک ها ی دندانپزشکی مراجعه کرده و را ه های در مان  را درست و دونه به دونه انجام داده و عواقب و نتایج خوب را مشاهده کنند و بعد اگر نتیجه ی دل خواه را نگرفتید می توانید بعد از آن به عملبینی و اجزای دیگر صورت خود بپردازید که من این اطمینان صد در صد را به شما میدهم که نتیجه ی دل خواه خود را بدون شک با مراجعه به پزشک مجرب خواهید رسید. و شما به اعتماد به نفس و زیبایی خود بهای بیشتری می دهید.  زیبایی شما در لبخند و خنده ی شما نمای بیشتری خواهد یافت و شما را دارای اعتماد به نفس و خود باوری بیشتری در روابط اجتماعی و عاطفی می کند و این  به شما بهای بیشتری می دهد و بهتر و متفاوت تر و خاص تر و زیبا تر جلوه می کنید.

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و ششم بهمن ۱۳۹۴ساعت 12:53  توسط پریا  |  نظر بدهید

لبخند هالیوودی

و نکات مهم آن

 

 


یکی از روش های گریم که روی دندان های بازیگران هالیوودی هنگام ضبط فیلمبرداری انجام میگرفت گذاشتن روکش هایی با جنس آکریل بود که روی دندان های بازیگران که در حال بازی بودن چسبانده میشد و به صورت پوسته ای موقتی بود که بعد از چند ساعت از دندان جدا میشد و به لبخندهای هالیوودی نام گذاری شد.
بعد از آن به سرگرمی برای زیباسازی دندان های افراد منجر شد تا خط لبخندی زیبا مانند بازیگران معروف داشته باشند.

بن افلک یکی از بازیگران خوش چهره ی هالیوودی بود که با مت دیمن دوست خود به سینما وارد شد و هرگز نتوانست به موفقیت هایی که او کسب کرده بود برسد و بعد از آن با جذاشدن از جنیفر لوپز و ازدواجش با گارنر که ستاره ای از فیلم های تلویزیونی هالیوود بود با شکست های زیادی فیلم هایش روبرو شد .
بن افلک برای شاداب نگه داشتن چهره و اندام خود اقدامی برای جراحی ها و تزریق بوتاکس  نکرده است زیرا به گفته ی وی انجام دادن عمل زیبایی و جراحی های اندام و صورت نیازی نیست و مورد تایید حرف متخصصان معتبر آمریکا هم بود.
ولی برای زیباترشدن دندان های خود و داشتن خط لبخندی زیبا و داشتن لبخندهای هالیوودی در میان بازیگران اقدام به زیباسازی و درمان دندان های خود کرده که با لمینت و روکش ها و سفید کردن دندان هایش انجام گرفته . درمان زیبایی دندان های افلک 20 هزار دلار هزینه شد زیرا دندان هایی با فاصله و کوتاه داشت .

کاترین زتا جونز :
یکی دیگر از لبخندهای هالیوودی خانم کاترین بوده که با انجام درمان زیبایی روی دندان های جلویی خود که با فاصله بودند و میزان کردن دندان های نیش که بسیار تیز و خنجری مانند بودند با انجام بلیچینگ و روکش های سرامیکی روی آن ها خط لبخند خود را بهبود بخشید ولی وی تمام این شایعات درمان زیبایی خود را رد کرد.
خانم کارتین 42سال دارد و با مایکل داگلاس ازدواج کرده و به دلیل گرفتن سرطان شوهرش دچار بیماری افسردگی شده که تحت درمان قرار گرفت و در حال حاضر بهبود بخشیده و به زندگی خود ادامه میدهند.

نیکلاس کیج :
یکی از بازیگران محبوب و پولدار سینمای هالیوود که سن نسبتا بالایی دارد و با داشتن رفتارهایی عجیب دارای شهرت زیادی بود و برنده ی جایزه اسکار با بازی در فیلم ها کسب کرد. 
برای بازی کردن در یک فیلم برای نقش سرباز مجبور شد که چند کیلو کم کند و صورتش را با باند بست تا عضلاتش تحلیل بروند و برای اینکه صورتش در هم شکسته نشان داده شود دندان های نیش خود را کشید و بعد از آن با انجام ایمپلنت روی دندان های نیش خود اقدام به کاشت آن ها کرد و به دلیل استفاده ی مداوم از سیگار دندان هایش ساییده شده بودند و بدرنگ و کوتاه بودند که برای درمان زیبایی بلیچینگ و روکش های سرامیکی را روی دندان هایش اتنجام داد و برای ردیف کردن دندان ها نیز ارتودنسی کرد و با انجام این ترمیم ها یکی از لبخند هالیوودی شد.


اوپرا وینفری :
یکی از ثروتمندترین زنان دنیا خانم اوپرا است که برنامه ی تلویزیونی او ملیون ها بیننده در دنیا دارد و با لحن زیبایی که در کلام خود دارد باعث جذب افرا به خود میشد که محبوبیتی فوق العاده دارد . وی بعداز کسب محبوبیت در این عرضه اقدام به اصلاح وضعیت دندان های خود کرد و از ارتودنسی نامرئی برای این منظور استفاده کرد و از براکت های نامرئی برای مرتب کردن دندان ها و بعد از آن از کامپوزیت های سرامیکی برای روکش کردن بکار برد و به ایندلیل که تشخیص این روکش ها روی دندان ها دشوار است و هزینه ی بسیار زیادی را دارد برای وی مهم نبود و اقدامات لازم را برای داشتن لبخندهای هالیوودی به عمل آورد.

جورج کلونی :
جورج به دلیل عادت دندان قروچه ای که داشت باعث سابیدگی دندان هایش شد و برای بهبود وضعیت دندان هایش رو به درمان زیبایی آورد .با وجود محبوبیت زیادی که داشت و یکی از سوپراستارهای هالیوود است. 
با ساییده شدن دندان های جلویی باعث کوتاه شدن ارتفاع دندان هایش شد که برای حل این مشکل با روکش های لمینت چینی و با انجام لیزر روی لثه هایش ارتفاع دندان هایش را افزایش داده و فرم و شکل دندان هایش اصلاح شد و خط لبخند زیبایی پیدا کرد و هزینه ای که برای این درمان پرداخت کرد حدود 30 هزار دلار برآورد شده.

براد پیت :
براد پیت و همسرش آنجلیا با محبوبیت زیادی در سینمای هالیوود هستند و از جمله بازیگرانی است که انگار پیر شدنی نیست و میتوان ورزش ها و رژیم های غذایی که دارد او را در رده ی بازیگران سالم و جوان سینما ماندگار کرده و با شایعاتی از قبیل انجام جراحی های زیبایی و کاهش دادن چین وچروک های صورتش و انجام جراحی بینی بی تفاوت است و اینکه این مرد 48 ساله با تزریق کردن فیلر برای صورتش و همینطور انجام درمان  های زیبایی برای لبخند هالیوودی شدن از دندان پزشکی کمک گرفته و دندان هایش را سفید و درخشان کرده و همینطور اقدام به روکش گذاری های لمینت کرد .

تام کروز :
هروز که این بازیگر را میبینیم علی رغم 49 ساله بودنش جوانتر از قبل میشود و شایعاتی از قبیل جراحی پلاستیک و از بین بردن چین و چروک های صورتش هست ولی زیباسازی دندان هایش دیگر جای هیچ حرفی ندارد زیرا یکی از دندان های فک بالایش را از دست داد و باعث بهم خوردن خط لبخندش شد و خط وسط دندان هایش با مشکل روبرو شدند .
زیرا اگر در دوران جوانی و نوجوانی دندانی از بین برود این فضای خالی که ایجاد میشود باعث بهم خوردن نظم دندان های دیگرش میشود و این فضای خالی پر شده و باعث اختلال در نظم دندان های فک شده و خط لبخند را از بین میبرد.
در چند سال اخیر دیگر این مشکل دندان در کروز وجود ندارد 
و با حضور دائمی که در سینما و عمومیت دارد میتوان گفت که برای درمان دندان هایش از ارتودنسی و لامینت استفاده کده باشد و با بلیچینگ کردن و سفید کردن رنگ ان ها یکی از لبخوندهای هالیوودی برتر سینما شده و هزینه ی این درمان معادل 30 هزار دلار شده.

 


حتما شما هم درباره لبخند هالیوودی مطالبی را شنیده باشید.امروزه بسیاری دوست دارند لبخندشان شبیه لبخندهای هالیوودی باشداما خوب قبل از اینکه بخواهید لبخندتان را شبیه لبخندهای هالیوودی نمایید بهتر است درباره خصوصیات و ویژگی های این لبخند بیشتر بدانید.لبخند هالیوودی به لبخندی می گویند که تقریبا بی نقص  و به شکل زیبایی بروی لبان نقش می بندد.دندان هایی که به صورت ردیفی و بسیار مرتب  و با رنگ سفید در دهان شما خود نمایی می کنند.اما شاید سوال مهم اکثر شما این باشد حالا چگونه می توان لبخند خود را به لبخندهای هالیوودی نزدیک تر نمود.؟برای این کار چند راهکار به شما پیشنهاد می کنیم :
1-قبل از هر چیز شما باید به یک متخصص دندانپزشک مراجعه نمایید و او دندان های شما را به خوبی و با دقت معاینه نماید.بعد از بررسی دقیق باید دید که ایا شکل و فرم دندان ها و فک شما برای ونیر پورسلین مناسب است یا خیر.در این میان اگر شما جز افرادی هستید که دندان قورچه زیادی دارید به نظر استفاده از یان روش اصلا برایتان مناسب نباشد.در این حالت گزینه پیشنهادی برای ایندسته از افراد استفاده براکت نامرئی است.
نکته مهم دیگری که باید قبل از اینکه به فکر لبخند هالیوودی باشید به ان فکر کنید این است که اگر دندان های شما دچار پوسیدگی یا بیماری خاصی است باید قبل از اقدام به عمل های زیبایی این مشکلات را کاملا برطرف نمایید.اما کار بعدی که باید انجام دهید این است که از دکتر متخصص خود بخواهید که وضعیت دهان و دنان و فک شما را به خوبی مورد بررسی قرار دهد و ببینید اصلا دندان هایتان به درد عمل ای زیبایی می خورد یا خیر.قبل از اینکه بخواهید مراحل درمان واقعی را شروع کنید باید از لبخندهای آزمایشی استفاده نمایید تا بتوانید به هر حال شمایلی از نتیجه نهایی را مشاهده کنید و بر اساس ان تصمیم به ادامه کار بگیرید.مخصوصا رد مرود لبخند هالیوودی باید قبل از اینکه بخواهید اقدام جدی صورت دهید حتما مدل آزمایشی آنرا برای خودتان امتحان کنید .لبخندهای آزمایشی در مدل های مختلف طبیعی و تخم مرغی و هالیوودی وجود دارند و شما بر اساس نیاز خود می توانید هر کدام از آنها را که خواستید امتحان نمایید.
اما اگر به این نتیجه رسیدید که باید شما هم عمل زیبایی را برای رسیدن به لبخند هالیوودی انجام دهید پس مرحله بعدی این است که ابتدا به سفید کردن دندان هایتان بپردازید.در واقع با این کار سایه دندان هایتان از بین خواهند رفت و رخ و نمایی زیبا را به خود خواهند گرفت.در واقع متخصص دندانپزشکی باید بتواند با توجه به جنس و نوع دندان های شما تشخیص دهد تا چه میزان می توان دندان هایتان را سفید کرد.

لبخند هالیوودی و همه انچه که باید بدانید
خوب مرحله بعدی بدین صورت آغاز می شود که برای رسیدن به لبخند هالیوودی احتمالا باید بخش هایی از بافت دندان شما برداشته شود تا شبیه به مدل مورد نظر شود.در این بخش ابتدا دندان های مرود نظر بی حس خواهند شد و بعد از تراشیدن ونیر موقتی را برای شما به کار خواهیم برد تا بتوانید نحوه لبخند هالیوودی خود را به صورت تستی مشاهده نمایید.
اما بعد از چند روز که از عمل تراشیدن دندان ها گذشت باید به آزمایشگاه مراجعه نمایید و با مسئول ان درباره نوع ونیز موقتی که برای شما استفاده شده صحبت کنید.در این زمان باید اگر تغییراتی که مد نظر دارید را به او بگویید تا بتواند انها را برایتان لحاظ نماید.تغییرات فوق می تواند در زمینه نوع و رنگ دندان ها باشد.
اما سوال بعدی که بسیار مهم است این است که برای دست یابی به لبخند هالیوودی باید چند دندان را تراش دهیم و تغییر حالت دهیم.؟این امر دقیقا به شکل و فرم دندان های شما بستگی دارد . اینکه دندان های شما در هنگام خندیدن چندتای انها مشخص می شود عامل مهمی است که معلوم می کند باید بروی چندتا از دندان های شما تغییراتی در فرم و اندازه ایجاد شود.معمولا اکثر افراد برای رسیدن به لبخند هالیوودی بین 6 تا 8 دندان جلویی را باید ونیز نمایند.اما گاهی اوقات برخی تنها ترجیح می دهند که 4 دندان بالایی را ونیز نمایند.
اما سوال مهم بعدی این است که آیا بعد از انجام عملیات زیبایی برای لبخند هالیوودی برای سالم ماندن ان باید مراقبت های ویژه ای انجام داد؟

بله. هر روز باید نخ دندان بکشید و دو بار در روز مسواک بزنید و حداقل هر شش ماه یک بار به کارشناس بهداشت مراجعه کنید. همچنین باید حداقل سالی یک مرتبه به دندانپزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید دندانهایتان در وضعیت خوبی به سر میبرند. همین که ونیر پورسلین را روی دندانهایتان گذاشتید باید رژیم غذایی خود را اصلاح کنید و از مصرف غذاها یا انجام عاداتی که میتوانند ونیر را خراب کنند، اجتناب کنید. ممکن است دندانپزشک از شما بخواهد برای محافظت از ونیر و جلوگیری از شکستگی آن، از محافظ نرم دهان در هنگام خواب استفاده کنید.

 

لبخند هالیوودی به نمایش قرار گرفتن دندان ها و لثه ها در وضعیت مناسب گفته میشود که با جذابیت روی چهره ی بیمار جلوه کرده و او را زیباتر کرده .
انجام این زیباسازی دندان ها به دهه 60 و 70 بوده که توسط پزشک آموریکایی برای زیباشدن خط لبخند بازیگران هالیوودی برای بازی در فیلم ها انجام شد و بعد از آن به لبخند هالیوودی نام گرفت.

اصول زیبابودن لبخند :
نحوه ی قرار گرفتن دندان ها و لثه ای که نمایان است و زوایای مختلف در دید دندان ها باعث نازیبا شدن لبخند شده و داشتن دندان های نیشی تیز ظاهر صورت و چهره را مردانه کرده و با گرد کردن زاویه های دندان ها چهره را ملایم و آررام تر جلوه میدهد و در خانم ها با داشت دندان های جلویی بلند بیشتر جلوه زیبا داشته.
دندان های جوان با زوایای صاف و مشخص بوده و افراد مسن سایش داشته و زوایای آن ها به مرور گرد شده . برخی افراد در هنگام خنیدن مقدار زیادی از لثه ی آن ها مشخص بوده و دندان هایشان کوتاه و کوچک بوده که علاوه بر زیباسازی دندان ها باید به ترمیم لثه نیز اقدام گردد تا بتواند ویژگی لبخندهای هالیوودی را اجاد کند .
 
بررسی خط لبخند :
ددانپزشک معالج با معاینات لازم و عکس برداری های فتوگرافی که انجام میگیرد با کمک گرفتن از نرم افزارهای مخصوص لبخند فرد را بعد از درمان آنالیز کند و مشکلات و آسیب های دهانی بیمار را بیان کرده و درمان های لازم را نام برده و روش کار هریک را نیز بیان کند تا بیمار توجیه شود و اقدامات لازم را جهت انجام درمان بپذیرد.

طراحی کردن لبخند برای بیمار :
بعد از اینکه آنالیز وبررسی های لازم از روی عکس برداری دندان های بیمار به عمل آمد میتوان با استفاده از نرم افزارهای کمکی کارهای لازم را از قبیل سفید کردن و روکش یا کاشت و ارتودنسی است روی دندان ها شبیه سازی کرد تا برای او لبخند هالیوودی نمایش داده شود.
در عصر کنونی داشتن لبخند هالیوودی از نظر اجتماعی و عاطفی ضرورت داشته و میتواند تاثیر بسیاری در شغل و روابط بگذارید و با داشتن جذابیت و اعتماد بنفس که تا حد زیادی در موفقیت های شغلی متاثر است و به وضوح دیده شده که این افراد از نظر اجتماعی و روابط ارتباطی موفق تر هستند و در محل کار و اجتماع با توجه بیشتر ی روبرو هستند.
در گذشته باید از روش های سنتی و دردناک دندانپزشکی برای ترمیم دندان ها استفاده میشد ولی امروزه با پیشرفت در حوزه ی دندانپزشکی و مجهز شدن مواد و تجهیزات و تکنیک های خاص این درمان ها با مدت زمان کم تری همراه بوده و برای بازسازی کردن دندان ها و اصلاح خنده و تغییر دادن رنگ دندان ها نیز با توجه به ماهر بودن دندانپزشک قابل انجام بوده .زیرا میتوان با دو جلسه حضور در دندانپزشکی اقدام به زیباسازی دندان ها کرد و بدون تراش دادن و طولانی شدن دوره ی درمان کار را تمام کرد.

از عواملی که در خط لبخند تاثیر میگذارد فرم و ظاهر صورت است و همینطور حالت لب و مطابقت داشتن صورت با نوع درمان زیبایی نقش داشته زیرا به صورت کلی 5 نوع فرم صورت داریم که شامل :
- صورت بلند
- صورت گرد
- صورت بیضی
- صورت مربعی
- صورت قلبی شکل 

میتوان گفت ایده آل ترین فرم صورت بیضی است که با هر نوع لبخندی متناسب است. بر فرض مثال اگر فردی فرم صورتش بکشیده باشد با پوشیدن گوشواره ی بلند و آویز بلندتر و کشیده تر دیده میشود و با طراحی کردن دو دندان قدامی بلند برای او تاثی منفی بر چهره ی وی می گذارد و طراحی لبخند برای هر فرم صورتی متفاوت است.

چگونه لبخند هالیوودی داشته باشیم :
بسیاری از افراد خواهان داشتن لبخند هالیوودی هستند و سوالات متداولی میشود که برای داشتن این لبخند چکار باید کنندو چه اقداماتی لازم است انجام دهند.
اگر دندان های نامرتب و بهم ریخته با رنگ کدر یافت شود آن ها را ترمیم کرده و زیباتر میشوند و به طور کلی به لبخند هالیوودی لبخندی بدون عیب و نقص گفته شده ه با سفید کردن و مرتب کردن دندان ها همراه بوده . با بالارفتن تقاضای افراد برای ونیرهای سفید کننده و زیبا کننده در تنوع  متناسب با نیاز افراد فراهم شده است .

چگونه صاحب لبخند هالیوودی شوید :
1- دندان ها باید معاینه شوند و وضعیت دندان ها با فک بسته دهان مورد بررسی قرار بگیرد که آیا مناسبت دارد یا نه .و افرادی که دارای دندان قروچه هستند نمیتوانند از ونیر پورسلین استفاده کرد و باید از روش های سفید کننده ی دندان ها بکار برد . در هنگام مراجعه به دندانپرشک باید بیماری های لثه و یا پوسیدگی که از آن رنج میبرید بگویید .

2- وضعیت دهان مورد بررسی قرار میگیرد تا برآورد شود که آیا برای داشتن لبخند هالیوودی شرایط لازم را دارید یا نه .و یا لبخندی آزمایشی را پیشنهاد میکنند تا براساس آن ها نوع مناسب را انتخا کنید و قبل  از آغاز درمان نتیجه ی حاصل را مشاهده کنید .
دارای انواع و مدل هایی از قبیل تخم مرغی، جوانی، طبیعی یا هالیوودی هست که باید برای خط لبخند خود یکی را برگزینید و بر اساس آن متخصصان آزمایشگاه آن را میسازند.

3- با اتمام درمان ونیر روی دندان ها باید عمل سفید کردن انجام گیرد تا سایه ای که روی دندان ها افتاده  از بین برود و بهبود پیدا کند و قبل از انجام دادن سفید کنندگی باید قابلیت دندان ها را برای درجه ی سفیدی سنجید.

4-مدل های مختلف ونیر را آماده رده تا روی دندان های شما گذاشته شود تا طرح لبخند آزمایشی برای شما گذاشته شود تا آن را مشاهده کنید و دندان ها را بی حس کرده تا در این حین متوجه درد نشوید و به صورت موقتی این ونیر روی دندان شما امتحان میشود تا ببینید که این طرح لبخند هالیوودی که انتخاب کرده اید به چه صورت است .

5- بعد از چند روز از شما خواسته میشود که به آزمایشگاه رفته تا در مورد ونیر موقتی با تکنسین آزمایشگاه صحبت کنید و تصمیم خود را در رابطه با نوع و رنگ و طرح ان به او بگویید تا تغییرات لازم را روی آن انجام دهد و مورد رضایت شما باشد.

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و ششم بهمن ۱۳۹۴ساعت 12:53  توسط پریا  |  نظر بدهید

دندانپزشکی زیبایی

و هر آنچه که باید بدانید

 


دندانپزشکی زیبایی در واقع  به زیبایی و ظاهر دندان های شما مربوط می شود.که شما می توانید جدا از سلاکت دندان های  خد لبخندی زیبا را به چهره خود هدیه دهید که این عامل نیز یکی از هنر هایی موجود  در علم دندانپزشکی می  باشد.و دندانپزشکان سعی بر این دارند که علاوه بر سلامت دندان ها لبخندی زیبایی را به افراد هدیه کنند.در رشته دندانپزشی رشته هایی آموزش داده می شوند که مر بوط به زیبایی بوده که پروتز های دندانی و ارتودنسی از جمله این تخصص ها به حساب می آیند.در غیر این صورت دندانپزشکی زیبایی  یک رشته رسمی به حساب نمی آید و کسانی که د این عرصه فعالیت دارند پی به فروش رساندن محصولات خود می باشند.
 در دندانپزشکی زیبایی  روشی که بیش از همه  به کار رفته می شود  سفید نمودن دندان  ها می باشد.سفید شدن دندان ها در دندانپزشکی  و موادی که دندانپزشک جهت سفید کردن دندن های زرد رنگ به کار می برد موثر تر واقع بوده و همچنین ماندگاری بیشتری را به دنبال خواهد داشت  به نسبت موادی که جهت سفید نمودن دندان ها به بفروش رسیده و هر شخصی می تواند به تنهایی از آن با هزینه کمتری از دندانپزشکی  استفاده کند.
جهت زیبا نمودن ظاهر دندان ها  با تغییر در شکل مینا سبب   رفع  فراز و نشیب در آن شده،که  گاهی در دندان های برخی از افراد شاهد شکستگی های  ریز  بوده که از این راه می توان جهت برطرف نمودن این شکستگی استفاده کرد.باید به این نکته توجه داشت که مینای دندان هرگز قابل برگشت نبوده  و در برخی از موارد مشاهده می شود که  عاج دندان   با خطراتی دست و پنجه نرم می کند.که این روش  با نام های دیگری نیز شناخته شده است.
با شکل دندان به دندان ها  که توسط   تراشیدن   میلیمتری لایه هایی از دندان صورت می پذیرد  ایجاد طرح گفته می شود.که خود یک درمان فوری در دندانپزشکی به حساب می آید که دندانپزشک توسط آن  دندان های شکسته ،ترک دار،خمیده  و همینطور دندان هایی که روی هم سوار شده اند را  اصلاح می نماید.افرادی که از ارتودنسی  را استفاده می کنند این روش نیز برای آنها  مورد استفاده قرار می گیرد که باید دانست که این روش برگشت ناپذیر  می باشد.که با شکل دادن دوباره دندان در واقع در  ظاهر و طول و موقعیت دندان تغییر حاصل می گردد.
روش فیلینگ کامپوزیت: دندانپزشکان در این روش بر روی سطح دندان ها ترکیبی که از مواد که همانند مینا بوده بر روی دندان های فرد قرار داده و بعد از  آن  فرم مورد نظر را به آن اعمال نموده و بعد از اینکه استحکام خود را حفظ نمود   مورد پولیش قرار می گیرد.
پل دندان:در برخی از موارد دندان های مصنوعی  به فک اتصال داده  می شوند و در موارد دیگر نیز  به صورت یک  پل  با یکدیگر اتصال برقرار می کنند.توسط این روش  دندان مصنوعی به دندان های طبیعی مجاور  با استفاده از یک قلاب  متصل داده می شود ولی این روش روشی قدیمی بوده زیرا وجود این قلاب ها در دهان  قابل مشاهده می باشد  برای همین خیلی مورد پسند قرار نمی گیرد.
پل های دندان دارای جلوه ای زیبا بوده و کاملا بی دردسر  که از این دو موارد می توان از ویژگی های بارز این روش نام برد. راحت بودن از استفاده این پل ها  به قدری است که فرد گاهی فراموش می کند از اینکه دندانی مصنوعی در دهان دارد.و در برخی از موارد نیز از اتصال جهت  ترمیم دندان ها استفاده می شود.
پل های چسبان:در مواردی که ستون و پایه های کنار دندان سالم بوده  عاری از هیچگونه پر شدگی  باشد،پل چسبان را می توان مورد استفاده قرار داد تا زیبایی و ظاهر دندان های شما بیشتر باشد.تفاوت عمده  این روش با روش اتصال در این است که  به مقدار خیلی کمی از مینای  دندان تراش داده  می شود.به طوری که این روش در حفظ سلامت دندان های مجاور نیز تأثیر گذار است و آسیبی به آنها وارد نخواهد کرد.و در مرحله بعد پل های چسبان را  به محل های از دندان که تراشیده شده می چسبانند.
لامینت(لمینت):موارد تشکیل دهنده لمینت از پرسلن بوده  که لایه ای  با ضخامتی کم و نازک می باشد که مستقیماً بر روی دندان در دندانپزشکی زیبایی  چسبانده می شود موارد استفاده از لمینت در مواقعی است که دندان ها دارای فوصل  در بین آنها بوده و یا اینکه  تغییر رنگ در آنها به گونه ای است که با  روش های سفید کننده دندان جوابی قابل قبول نمی گیرند.که استفاده از این روش برای ایجاد زیبایی لبخند بسیار مورد پسند در بین افراد واقع شده است.
استفاده از روش های مختلف از جمله روش های ذکر شده در بالا جهت رفع  نامرتبی و یا  تغییر رنگ دندان ها  جهت بازسازی دندان ها و لثه و  ایجاد زیبایی در لبخند شما  تنها یک هدف  به دنبال دارد و آن هم حفظ سلامت دندان ها و ایجاد نظم در آنها بوده  که رازی همچون سلامتی را به همراه دارد.از طرفی می توان گفت با توجه به اینکه اصلاح طرح لبخند و یا ترمیم و  دندان ها با وجود اینکه با مراجعه به دندانپزشکی زیبایی  هزینه آور بوده  و با  زمانی که  به خود اختصاص می دهد پر دردسر  نیز می باشد.پس توصیه ما به شما  مراقبت شدید از دندان هایتان می باشد  تا از بروز آسیب دیدگی در آنها جلوگیری شود.با  وجود اینکه مراقبت های لازم را انجام دادید اما باز هم دندان ها دچار آسیب دیدگی شدند می توانید سریعاً به دندانپزشک  مراجعه کرده  و دندان هایتان را مورد معالجه قرار دهید تا از آسیب دیدگی بیشتر جلوگیری شود.و بیمار باید ین نکته را بداند که  دندان پزشک دوست او  و دندان های او بوده  و تنها هدفش خدمت کردن می باشد و دندانپزشک نیز باید بداند بیمار به وی جهت دستیبابی به سلامت دندان هایش نیاز دارد و فردی مورد اعتماد برای اوست.
جدا از این هر فرد باید این مسأله را در نظر داشته باشد که علاوه بر مراقبت هایی که برای دندان هایش انجام می دهد باید حداقل دو بار در سال به دندانپزشک  مراجعه کرده تا از سلامت دندان ها ی خود اطمینان  حاصل کند.

 

 

یکی از مهمترین شاخه های رشته دندانپزشکی مربوط می شود به دندانپزشکی زیبایی.منظور از این اصطلاح این است که برای بالابردن عملکرد دندان ها و همچنین بهبود یافتن میزان زیبایی انها عملیاتی صورت می پذیرد تا به این هدف نزدیک تر شود.در واقع می توان اینگونه عنوان کرد که یک دندانپزشک در واقع علاوه بر اینکه باید دارای علم کافی باشد باید یک هنرمند نیز باشد. تلفیقی از علم و هنر در دندانپزشکی می تواند منجر به کاری با کیفیت در خروجی شود.علاوه بر اینکه هدف از دندانپزشکی بالا بردن سلامت دهان و دندان است هدف بعدی ان بالا بردن میزان زیبایی خنده نیز می باشد.
البته باید گفت که رشته دندانپزشکی زیبایی به صورت تخصصی نداریم و عملا گروهی از دندانپزشکان خودشان در این شاخه در حال فعالیت هستند.مثلا در امریکا هیچگاه این رشته به عنوان یک رشته رسمی در دانشگاه شناخته نشد .در این میان دو تخصص بسیار مهم وجود دارد که نمی توان میان انها و مباحث زیبایی دندان ها ارتباطی قائل نشد. این دو تخصص عبارتند از ارتودنسی و پروتزهای دندانی.برای تخصص گرفتن در این رشته ها باید در ابتدا مدرک دندانپزشکی داشته باشید و سپس به مدت سه سال نیز به ادامه تحصی در ان رشته بپردازید.
از جمله مواردی که در دندانپزشکی زیبایی صورت می پذیرد می توان به درمان های بیلیچینگ و یا سفید کردن دندان ها اشاره کرد.البته امروزه شاهد هستیم که برای سفید کردن دندان ها در داروخانه حتی بدون نسخه پزشک داروهای زیادی وجود دارد اما کاری که یک دندانپزشک در این زمینه انجام می دهد به مراتب تخصصی تر و دارای ماندگاری بالاتری خواهد بود.

دندانپزشکی زیبایی  و مطالب مفید درباره آن
یکی از کارهایی که در دندانپزشکی زیبایی انجام می شود تا ظاهر دندان ها مرتب  تر از قبل شوند و پستی و بلندآنها گرفته شود شکل دادن به مینای دندان ها است.البته باید به این نکته توجه داشت که مینای دندان دیگر برگشت ناپذیر است و با برداشتن ان گاهیی ممکن است به عاج دندان آسیب های جدی وارد شود . پس این کار حتما باید توسط یک متخصص واقعی دندانپزشکی صورت پذیرد.
اما یکی دیگر از کارهایی که در دندانپزشکی زیبایی انجام می شود ایجاد طرح است. در واقع منظور از ایجاد طرح شکل دادن دوباره به دندان ها است. ممکن است بر اثر فرسایش و دندان قورچه  شکل دندان ها تغییر کرده باشد و نیاز است که از یک متخصص زیبایی در این زمینه استفاده شود تا دوباره شکل اصلی را به انها باز گرداند.
اما یکی دیگر از کارهایی که در دندانپزشکی زیبایی انجام می شود فیلینگ کامپوزیت نام دارد.در این روش از یک ترکیب مینا مانند استفاده شده که بروی سطح دندان قرار خواهد گرفت.بعد از اینکه این ترکیب بروی دندان قرار گرفت و شکل خود را بدست اورد و سفت شد نوبت به پولیش کشیدن می رسد تا به /ان شکل لازم و مناسب داده شود.
مریلند بریج، دندان‌های مصنوعی هستند که میان دو عاج دندان قرار داده می‌شود تا مکان دندانی که خالی است را پر کند. آن دو عاج، دندان مصنوعی را به دو دندان کناری متصل نگه می‌دارد. از این روش برای کسانی که یک یا چند دندانشان را از دست داده‌اند استفاده می‌شود. این نوع دندان مصنوعی مانند سایر دندان‌هایی مصنوعی، قابل برداشتن و گذاشتن نیستند. در نواحی دندان که فشار کمتری را متحمل می‌شوند مانند دندان‌های جلویی، از مریلند بریج استفاده می‌شود. پل‌های پایه دار یا مریلند بریج باعث تصحیح گاز زدن و صحبت کردن می‌شود. افراد دارای این پل‌های دندانی، الزام به رعایت جدی بهداشت دهان و دندان دارند؛گرچه، این دندان‌ها تا ده سال یا حتی بیشتر دوام می‌آورند.

 

 


با وجود  اینکه در هر لحظه از زندگی شاهد تغییراتی در علم  و تکلنولوژی  بوده اید  و شاهد پیشرفت هایی  هستید که با این وجود زیبایی  مقوله ای به حساب می آید که در همه حال از دیر باز تا به امروز از اهمیت بالایی برخوردار می بوده است.و از جمله این زیبایی ها دارا بودن یک لبخند زیبا به شما در همه مراحل و موقعیت های زندگی از جمله  از نظر عاطفی و اجتماعی ،موقعیت مشاغل بهتر و موفقیت های چشمگیری  را برای شما به ارمغان می  آورد.و دلیل آن بر این امر بر این است که دندان ها  و لبخند در زیبایی فرد نقش اساسی به دنبال دارد و سبب بالا  رفتن جذابیت در فرد شده و به دنبال آن اعتماد به نفس بالا را  برای افراد به همراه دارد.
برای افرادی که از داشتن این زیبایی در دندان هایشان  محروم هستند با پیشرفت هایی که در علم دندانپزشکی شاهد آن هستید   راه حلی در نظر گرفته شده  که  این راه حل ها   دردندانپزشکی زیبایی  این توانایی را دارند که شما  مشکلات زیبایی دندان های خود را  نزد آنها  برطرف نمائید.
اصلاح طرح لبخند نزد دندانپزشکی زیبایی به گونه ای است که آنها با در نظر گرفتن قرینه بودن دندان ها در   دو سمت  دهان  و همچنین برابر بودن طول دندان ها  و همچنین نکات بسیار ریز دیگری که طبق  به کار بردن تکینیک های مورد ارزیابی قرار ی گیرد. با رفع نمودن هر کدام از این نقص ها زیبایی لبخند برای شما خلق می شود.
درمان های دندانپزشکی زیبایی گونه های مختلفی دارد که  اساسی ترین این درمان ها موارد ذکر شده در زیر  می باشد:
لمینت(لامینت ) دندان که به دو نوع سرامیکی و کاموزیتی تقسیم بندی می شود.
جراحی  جهت  زیباسازی لثه که با این کار با بلند نمودن طول تاج دندان ها و  همچنین بلندی و یا برفرمی موجود در لثه برطرف می گردد.
بلیچینگ  و یا سفید کردن دندان ها
در این متن از دندانپزشکی زیبایی به شرح برخی از روش های  زیبایی طرح لبخند در دندانپزشکی زیبایی  می پردازیم:
بلند نمودن لثه یکی از روش های دندانپزشکی زیبایی به حساب می آید که  با انجام این  راه منجر به  شکل دادن و همچنین بلند شدن لثه می گردد.و بدین صورت می باشد که  با شکل دادن به  لایه های  دندان ها به شکلی زیبا و متقارن  نمایش داده می شوند.عواملی  متعددی از جمله: مصرف دارو های خاص،انجام ارتودنسی زیبایی و همینطور التهاب لثوی  سبب بزرگی غیر طبیعی در لثه های افراد  می گردد.
روش استرداد گاز گرفتن برای آن دسته از افرادی کابرد دارد که  دندان های  آنها به ساییدگی منجر شده که این ساییدگی ممکن است  علت آن  رفلاکس های اسیدی باشد.با به  کار بردن این روش بر روی دندان های خود توسط دندانپزشکی زیبایی  به دندان هایشان حجم و بعد دوباره داده  و لبخند زیبایی را به فرد هدیه داد. در برخی از موارد مشاهده می شود که با به کار بردن این روش  چروک هایی که در اطراف  گوشه لب دیده می شود برطرف گردد.و ناراحتی فرد برای ایجاد این چروک ایجاد شده از بین برود و احساس جوانی به او دست بدهد.
ترمیم دندان های شکسته  یک کار رایج به حساب می آید  که امکان این کار در زمان های نه چندان دور امکان پذیر نبود، و با وجود اینکه امکان ست نمودن رنگ دندان خود با  قسمتی که ترمیم شده   امکان پذیر نبود در حال حاضر با پیشرفت در علم دندانپزشکی با ترمیم دندان های شکسته دیگر نمی توان آن را جدا از دندان دید و تشخیص داد که دندانی  ترمیم شده است. و قبلاً دندانپزشکان جهت ترمیم دندان ها ی شکسته  مواد سرامیکی  را مورد استفاده قرار می دادند که هزینه بالایی را نیز در بر داشت.و این کار به نحوی انجام می شد که که این مواد را روی دندان ها  می چسباندند.و یا اینکه با نوعی چسب روی دندان ها را پوشش می دانند که جهت انجام این کار تنها کافی بود  مقداری از این چسب را روی دندانی که شکسته شده بمالند.و پر کردن دندان ها  با مواد چسبدار به زیبایی  دندان کمک کرده و سبب طبیعی جلوه دادن  دندان ها می گردد. در مورد عمر دندان های ترمیم شده لازم به ذکر است که به   عوامل مختلفی   بسته است که  از جمله این عوامل می توان از باکتری های موجود در دهان ، ترکیب بزاق و همچنین تغذیه و بهداشت دهان و دندان  و... نام برد.
مواد به کار رفته  جهت ترمیم دندان ها در دندانپزشکی زیبایی :در زمان های گذشته  جهت پر نمودن دندان ها  موادی را مورد استفاده قرار می دادند که ساخته شده از فلزهایی گوناگون از جمله: آمالگام ، طلا و در برخی از موارد  پرسلن  بود.ولی در حال حاضر برای پر کردن دندان ها تنها پرسلن  که عاری از جیوه بوده مورد استفاده قرار می گیرد.که با انجام این روش  ظاهر دندان ها طبیعی نمایش داده می شوند.که طریقه قرار گیری آن بر روی دندان ها بدین صورت است که   توسط مواد چسبنده  رزین  به دندان ها چسبانده می شود.
پس از پر نمودن قسمت هایی  از دندان ها که آسیب دیده اند  ممکن است مجدداً  عیب هایی وجود داشته باشد،به همین دلیل سطح بالایی دندان  باید کاملاً پوشش داده شود.
 در حال حاضر دندانپزشکان در زمینه  دندانپزشکی زیبایی  مواد  مختلفی را برای ترمیم دندان ها پیشنهاد می دهند که این مواد به رنگ طبیعی دندان خیلی نزدیک بوده  که نظر افراد خواستار همین عامل هستند .
چگونگی اخذ تخصص دندانپزشکی زیبایی:بعد از اخذ  مدرک دندانپزشکی  عمومی  بعد از قبول شدن فرد در آزمون  دستیاری  طی مدت زمان 3 سال به طور فشرده  قادر خواهد بود که در زمینه ترمیمی و زیبایی تخصص دریافت کند.
وسیع ترین انجمن  دندانی در دنیا  که آکادمی دندانپزشکی زیبایی امریکا نام دارد،عضو های تشکیل دهنده این سازمان  از متخصصین،دندانپزشکان عمومی ،بهداشت کار دهان و دندان و تکنسین آزمایشگاه  و دانشجو تشکیل شده است  که تمرکز این افراد به بالا رفتن توانایی و علم آنها  در زمینه  دندانپزشکی زیبایی  می باشد. که با وجود  اینکه آغاز کار آنها  از سالذ1984 آغاز گردیده اما تا به امروزه توانسته  تعداد زیادی را در امریکا و دیگر کشور ها به خود جذب کند.



:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1395 | نظرات ()