نوشته شده توسط : پروین

دکوراسیون شرکت

شما چگونه باید باشد ؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که برای کسب و کاری که در حال انجام دادن ان هستید نیازمند یک طرح  و دکوراسیون خاص هستید؟ آیا دکوراسیون شرکت شما به صورت منحصر به فرد و یونیک طراحی شده است؟چیزی که بسیار واضح است رابطه میان دکوراسیون و کسب و کاری که در حال انجام است می باشد.یعنی می بایست طرحی که به منظور دکور برای خود بر می گزینید با نوع کاری که قرار است در انجا انجام دهید هم گونی و سنخیت داشته باشد..

برای هر محیطی با توجه به خصوصیاتی که آن محیط دارد و همچنین با توجه به کاربری آن محیط و خواسته هایی که معمولا افراد از آنجا دارند طرح دکور شکل می گیرد.مثلا برای دکوراسیون منزل باید با توجه به بخش هایی که در یک خانه است مانند آشپزخانه و اتاق  خواب و اتاق نشیمن طراحی انجام شود.برای دکوراسیون دفتر کار با توجه به نوع فعالیتی که قرار است صورت پذیرد طرح نهایی دکور شکل می گیرد.پس نیاز است تا ابتدا و قبل از هر چیز در مورد محیطی که قرار است برای ان طراحی و دکوراسیون صورت پذیرد تحقیق به عمل آید و اطلاعات لازم از قبیل نوع کسب و کار و تعداد افراد کارمند و تعداد مراجعه کنندگان و … سوالاتی از این قبیل جواب داده شود تا با توجه به ان بتوان بهترین طرح را برای دکوراسیون شرکت مورد نظر پیاده سازی کرد.

مجموعه طراحی متد دیزاین با کادری توانا و حرفه ای اماده ارائه هر گونه مشاوره در این زمینه به شما عزیزان می باشد.در این خصوص می توانید همین الان با شماره تلفن های شرکت تماس گرفته  و از مشاوره رایگان ما در این زمینه بهره مند شوید.تمام تلاش مجموعه متد دیزاین در ارائه طرح های خاص و یونیک است.در این بخش به مواردی اشاره می کنیم که نه تنها برای دکوراسیون های شرکت ها بلکه برای هر نوع دکوراسیونی می بایست رعایت شود تا در نهایت طرح بدست امده حرفی برای گفتن داشته باشد:

نور  عامل مهمی در زیبا دیده شدن کار :

باید با توجه به اینکه برای چه محیطی در حال انجام دکوراسیون هستید نور لازم را برای انجا تامین نمایید. قطعا نوری که برای دکوراسیون اتاق خواب نیاز داریم باید کمتر از میزان نوری باشد که برای دکوراسیون آشپزخانه نیاز است.همچنین باید سعی شود تا جایی که ممکن است فضای مورد نظر ما ابتدا از نور طبیعی بهره ببرد و سپس کمبودها و مکان های کور را با نور لامپ پاسخگو باشیم.رنگ نور نیز بسیار مهم است که چه چیزی باشد.مثلا رنگ های کدر  و تیره برای هنگام خواب مناسب هستند مانند رنگ نور قرمز  و رنگ های روشن و شفاف برای ایجاد نشاط و انرژی خوب هستند مانند نور زرد و سفید.

رنگ عامل دیگری در طراحی می باشد:

اینکه برای دکوراسیون شما چه رنگی باید استفاده شود بسیار مهم و حائز اهمیت است.مثلا رنگی که برای دکوراسیون اداری به کار می بریم هم باید حالتی رسمی داشته باشد و هم دارای انرژی و شور و سر زندگی باشد. رنگی که قرار است برای دکوراسیون شرکت نیز به کار گرفته شود جدا از اینکه باید دارای انرژی و جذابیت خاص خود باشد باید متناسب با نوع کار ان شرکت نیز انتخاب شود و حتی گاهی اوقات باید تلفیقی از چند نور مختلف باشد.در این زمینه با افتخار اعلام می داریم که شرکت دکوراسیون داخلی متد دیزاین با سال ها تجربه موفق در زمینه علم رنگ می تواند برای پروزه شما بهترین ترکیب رنگ ونور را پیشنهاد دهد.

نوع معماری داخلی به کار رفته در محیط:

اینکه چه فضایی در اختیار ما قرار داده می شود تا امور طراحی و دکوراسیون را در ان انجام دهیم بسیار مهم است.مثلا فضایی مربعی شکل با فضایی مستطیلی نوع کاری که باید در /انها انجام شود متفاوت است.پس قبل از اینکه به فکر نوع چیدمان و دکوراسیون ان باشیم ابتدا باید قدم اول که طرحی برای معماری داخلی محیط است به خوبی برداشته شود.

 

اگر در فکر این هستید که دکوراسیون شرکت خود را تغییر دهید و نمی دانید باید از کجا شروع کنید بهتر است با همراه باشید و تا پایان این مقاله را دنبال کنید.در این بخش به ذکر 11 اصل می پردازیم که یم تواند در رسیدن به بهترین طراحی و دکوراسیون برای هر شرکتی موثر و مفید باشد.اولین و مهمترین قدم این است که در ابتدا قبل از اینکه بخواهیم به فکر طرحی برای دکوراسیون شرکتمان باشیم مشخص کنیم که چه فعالیتی قرار است در این دفتر کاری صورت پذیرد و چه مخاطبینی با چه جایگاه اجتماعی قرار است وارد دفتر شرکت ما شوند و معمولا از چه سطح طبقاتی برخوردار هستند.با دانستن ایبن اطلاعات می توانیم در رسیدن به طرح نهایی بسیار سریع تر و دقیق تر عمل کنیم.

همیشه باید این نکته را در نظر گرفت که باید دکوراسیون شرکت به سمتی برود که برای کارکنان و افرادحاضر در آنجا ایجاد حس اطمینان و اعتماد کند.اگر بتوانید برای مخاطبین خود حس شفاف سازی و اعتماد را فراهم نمایید قطعا در روند تجارت خود هر چه که باشد می توانید به موفقیت بسیاری دست یابید.

مورد بعدی این است که بدانید با طراحی مدرن و صحیح حتی می توان میزان راندمان افراد و کارکنان را بالاتر برد.پس دقت کنید که از چه نوع چیدمان و رنگی استفاده خواهید کرد.

نکته بعدی که باید در هنگام شراحی دکوراسیون شرکت به ان توجه کنید این است که خود را لحظه ای جای مخاطب بگذارید و ببینید که او از شرکت شما چه توقعی دارد و سعی کنید بر اساس توقعات ان به طراحی و رنگ پردازی محیط بپردازید.

در چند خط بالاتر عنوان کردیم که باید حس شفاف سازی و اعتماد را در میان مخاطبین خود ایجاد کنید. آیا می دانستید که هر چقدر از دیوار و پوشش ها در شرکت خود کمتر استفاده کنید می توانید ظاهر شرکت خود را از دید مخاطبین قابل اعتماد نمایید.؟البته در کنار این مورد باید در نظر بگیرید که آسایش کارکنان خود و همچنین حریم خصوصی آنها نیز باید در نظر گرفته شود تا آنها نیز احساس راحتی در محیط کار داشته باشند.

یکی از بخش هایی که معمولا در هر شرکتی ممکن است چشم هر بیننده ای را آزار دهد بخش بایگانی و دیدن پرونده های نا منظم است. سعی کنید جایگاهی را برای ان پرونده های خود در نظر بگیرید که هیچگاه در میان دید عموم نباشند.

شرکت و دفتر کاری شما اگر دارای مراجعه کنندگان خاص و کمی است می توانید برای دیزاین ان از اشیا تاریخی استفاده نمایید. استفاده از پوست های حیوانات و همچنین اشیای قدیم یمی تواند برند کاری شما را معتبر و شیک تر نمایش دهد.

یکی دیگر از نکاتی که نباید از آن غافل شوید این است که دکوراسیون شرکت شما باید منطبق با نوع فعالیتی باشد که قرار است در انجا صورت پذیرد.پس در انتخاب وسایل و نحوه چیدمان و رنگ بندی حتما به این نکته توجه کنید.

سعی کنید متناسب با فضای موجود برای مخاطبین خود یک سالن انتظار مناسب ایجاد نمایید تا در مواقعی که نیاز است در انجا برای دقیاقی منتظر باشند.

و در آخر باید بگوییم که هیچگاه مبحث دکوراسیون شرکت خود را شوخی نگیرید و به ان بپردازیدو وبرایش وقت بگذارید تا در نهایت بتوانید به بهترین طرح ممکن دست یابید.

+ نوشته شده توسط مهران در دوشنبه نهم آذر ۱۳۹۴ و ساعت 9:18 | نظر بدهید

معماری داخلی

و نکات مهم آن

در این بخش می پردازیم به توضیحات کاملی درباره معماری داخلی و تعاریفی که می توان برای این وازه در نظر گرفت.شما یک فضا را در نظر بگیرید. این فضا می تواند فضای اتاق شما و یا محل کار شما و یا هر جایی دیگر باشد.طبعا هر فضایی دارای دکوراسیون و طراحی مختص به خود است و با لوازم و رنگ های مختلفی پر شده است. معماری داخلی در واقع آفرینش فضا است و یک معمار کسی است که با قدرت خلاقیت خود و با رعایت اصول علمی فضایی متناسب با آنچه که نیاز دارید خلق می کند.فضایی که هم زیبا و هم کار آمد باشد.

شاید باورتان نشود اما اگر بخواهمی به طور دقیق قدمت علم معماری را بیان کنیم باید گفت از همان ابتدایی که بشر به دنبال سر پناه بود علم معماری نیز شکل گرفت. چرا که از همان اول بشر دوست داشت فضای مورد نظرش را با سلیقه و بر اساس نیازی که دارد چیدمان و یا رنگ آمیزی نماید .از معماری داخلی می توان به عنوان اجتماعی ترین هنر بشری نام برد که نمونه های انرا به صورت کوچک و بزرگ در همه جای محیط اطرافمان می توان دید.اما اگر بخواهیم به صورت دقیق تر و کمی علمی تر به خصوصیات یک معمار بپردازیم می توان اینگونه عنوان کرد که :

معمار باید در علوم مختلف دارای آگاهی و سطح مهارت باشد.

معمار باید بتواند با توجه به تخیل خود و با علومی که می داند اثری زیبا و کاربردی خلق نماید.

معمار باید بتواند با انواع مصالح به خلق اثری جاودان بپردازد.

در واقع اینطور باید گفت که معمار باید با فرهنگ افراد جامعه خود کاملا آشنا باشد و همچنین تاثیرات اب و هوایی منطقه خود را بشناسد و با توجه به این اطلاعات دست به خلق اثر خود بزند.می توان مولفه های مختلفی را در ایجاد یک طرح خوب در معماری داخلی تاثیر گذار دانست از جمله :

رنگ- نور- بافت- سقف -کف-دیوار را می توان در این خصوص نام برد.

اصطلاح فرم در طول تاریخ متناسب با نوع نگرش فیلسوفان ، به طرف گوناگون تبیین شده است. در فرهنگ کتابخانه هنر ، ریشه مفهوم فرم در یک اصطلاح دارای مفهوم نمای یک چیز و به معنی آنچه که چیزی را بدان تشخیص می دهیم، می باشد.فرم یک واژه باز ( از نظر گستره معنایی ) کلی ، نسبی و دارای مراتب است . لذا برای درک دقیق مفهوم آن و نیز منظور از بکار بردن آن می باید موارد ذیل را در نظر گرفت تا با توجه به منظر و موضع خاص بکارگیری این واژه کلیدی در درک آن دچار خطا و ابهام و سوء تاویل نگردید:اول: فرم در مقوله هنر متضمن زیبایی محسوس و قابل درک ساختار اثر هنری نیز می باشد.دوم: یکی از مراتب فرم در هنر نوع و گونه آثار است . هر مقوله از هنر یا هر نوع هنر خود دارای فرمی خاص می باشد مانند فرم ادبی ، موسیقیایی، تجسمی و غیره . فرم در ابتدا مرتبه کلی یا گونه اصلی یک اثر هنری را مشخص می کند و در مرحله بعد بر نوع یا گونه ای که اثر هنری در آن مقوله خاص بدان اختصاص دارد. دلالت می کند که این مرتبه با میزان دقت در جزئیات و عناصر تشکیل دهنده ساختاری و درک شباهت ها و دسته بندی آنها در الگوهای قابل تکرار فرمی ، قابلیت تزاید و بسط دارد.

فضایی را در نظر یگرید که توسط مرزبندهایی مشخص شده باشد.طرحی که قرار است به این فضا داده شود  را معماری داخلی گویند.در واقع طرحی که در ابتدا برای فضایی ارائه می دهیم را معماری داخلی می توان نامید همچنین زمانی که طرحی را برای تغییر طرح دیگری ارائه می دهم نیز همین تعریف معنا دارد.اصولا معماری داخلی به بخش های داخلی یک ساختمان میپردازد و سعی دارد تا از تمام فضاهای موجود طرحی را خلق نماید.

تفاوت معماران با معمارهای داخلی در این است که دسته اول سعی دارند طرحی کلی را ارائه دهند که دقیقا با مسائل سازه ای و نقشه ساخت یک بنا در ارتباط است اما معماران داخلی بنا دارند حد و مرزهای مشخص شده یک ساختمان را قابل سکونت و استفاده کنند و انرا بر طبق معیارهای انسانی طراحی و تکمیل نمایند.در واقع معماری داخلی را می توان توصیفی درون گرایانه از یک ساختمان دانست.زمانی که مبحث دکوراسیون داخلی مطرح می شود باید در نظر گرفت که ابتدا باید معماری که برای ان فضا در نظر گرفته ایم اجرایی شود و بعد از ان به بحث دکوراسیون پرداخت.

در حالت کلی اینطور است که ماهیت یک بنا توسط اولین معمار ان مشخص می شود اما این هیچگاه بدین معنا نبوده که در طول زمان های مختلف نشود انرا تغییر و یا بازسازی کرد. همانطور که در عمل بسسیاری از آثار قدیمی را بواسطه زمانی که در ان عملیات بازسازی صورت پذیرفته بر اساس نیاز زمانه خود تغییر و تحولاتی نیز در بنا صورت داده شده است.معمولا ساختمان هایی که مورد بازسازی قرار می گیرند شاید در نگاه اول و در ظاهر تغییری در انها رخ نداده باشد اما در واقعیت باید دید که درون ان دستخوش چه تغییراتی شده است.معمولا اگر استخوان بندی اصلی ساختمان بر طبق اصول و مستحکم بنا شده باشد سایر تغییراتی که در حیطیه معماری داخلی در ان ایجاد می شود هیچگونه خللی در امنیت و استحکام ساختمان بوجود نمی آورد.

بدین ترتیب می توان گفت که مهمترین نقشی که در فضای داخلی ساختمان ایفا می شود توسط معماری داخلی است.از نحوه چیدمان و تقسیم بندی فضا  جنس متریال های به کار رفته و رنگ و پوشش سطوح از کف و دیوار و سقف گرفته همه و همه در پروسه معماری داخلی جای خواهند گرفت.ما تنها هدفمان این نیست که محیط درون یک ساختمان را زیبا و شیک کنیم بلکه هدف این است که نسبت به عملی که قرار است در انجا رخ دهد باید فضایی کاربردی را خلق نماییم.

رنگ یکی از مهمترین اجزایی است که در معماری داخلی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. با هم سه صفت مهم هر رنگ را ابتدا مورد بررسی قرار خواهیم داد :

1-فام

2-درخشندگی

3-پر مایگی

فام را اینگونه می توان تعریف کرد که جایگاه رنگ را در سلسه رنگی از قرمز تا بنفش مشخص می کند.از فام های اولیه می توان سه رنگ قرمز و زرد و آبی را نام برد و از این سه رنگ به عنوان بقیه فام ها استفاده می شود.

گروه بعدی فام ها رنگ هایی همچون نارنجی و سبز و بنفش را شامل می شوند. و سومین گروه فام ها نیز از مخلوط فام های اولیه و ثانویه پدید می آیند.مثلا مخلوط زرد و نارنجی پرتقالی رنگ می شود.ترکیب قرمز و بنفش ارغوانی رنگ می شود و ترکیب بنفش و آبی لاجوردی خواهد شد.

اما دومین صفت رنگ ها میزان درخشندگی انها است. کافیست تا چند رنگ را کنار هم بگذارید خواهید دی بعضی تیره و بعضی  روشن تر هستند.اصطلاح رنگسایه که در نقاشان رواج دارد نیز به همین خاطر است.از نظر میزان درخشندگی اولین رنگ زرد می باشد  و کمترین درخشندگی نیز منتسب است به رنگ بنفش.

سومین صفت رنگ ها پر مایگی نام دارد.در واقع این صفت میزان خلوص رنگ را مشخص می کند.

پس با توجه به خصوصیاتی ه هر رنگ برایس خود دارد باید در هنگام استفاده از انها در مبحث معماری داخلی توجه خاص و ویزه ای داشت.چرا که براحتی با رنگ ها می توان محیطی پر انرژی و بالعکس محیطی بی روح و کسل کننده ایجاد کرد.بسته به اینکه قرار است چه نوع دکوراسیونی انجام دهیم می بایست از رنگ های مختلفی با ترکیبات خاص خود استفاده کنیم.به طور مثال زمانیکه هدفمان دکوراسیون منزل است با زمانیکه می خواهیم برای دکوراسیون اداری و یا دکوراسیون مغازه فعالیت کنیم نوع رنگ هایی که انتخاب می کنیم به شدت با هم فرق خواهند داشت.

مبحث بعدی که می تواند تاثیر بسزایی در زیباتر شدن طرح نهایی ما در معماری داخلی انجام گرفته داشته باشد نحوه نور پردازی محیط است.باید دید ساختمان ما تا چه اندازه از نور طبیعی بهره می برد و کدام نقاط  را باید با استفاده از نور های لامپ نور پردازی و روشن کرد.در دیدگاه خیلی ها هنوز از نور تنها به یک عامل روشن کننده نگاه می کنند و در نهایت به مواردی مانند اینکه نور جنوبی و شمالی از نور شرقی و غربی بهتر است و در مواقع خاص نور شرقی نیز از نور غربی بهتر است توجه می شود.اما اگر به معماری گذشته خود نگاه کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که نور خود به عنوان یک عنصر مجزا عمل کرده و به کار گرفته شده است.

برای  انجام یک پروزه معماری باید یک نقشه و استراژی مشخصی را دنبال کرد. طراح داخلی باید کلیه نقشه ها را که برای طراحی فضا در نظر گرفته شده است و نوع مبلمان و مصالحی که قرار است در انجا کار شود را از معمار دریافت نماید. در هر طرحی که قرار است برای هر دکوراسیونی اعم از انواع دکوراسیون اتاق خواب گرفته تا دکوراسیون آشپزخانه و… به کار رود باید چند فاکتور مهم را همیشه در نظر داشت :

1-امنیت

2-راحتی

3-انعطاف پذیری

4-سلامت

 

و اما اگر می خواهید بدانید که خود معماری داخلی چیست می توان اینگونه بیان داشت که حلقه ای که باعث اتصال میان طراحی داخلی و معماری می شود همین معماری داخلی است.در واقع معماری داخلی نیز با تمام اجزا و عناصر سازنده یک ساختمان سر و کار دارد و همانگونه که در طراحی داخلی بر فضای داخلی تاکید داریم در معماری داخلی نیز همین گونه می باشد.

این علم از این جهت بسیار مهم است چرا که دقیقا با حالات و ویژگی های روحی و روانی هر فرد سر و کار دارد.پس معمار باید برای رسیدن به طرحی مطلوب بسیار تلاش کند تا با بالاترین کیفیت ممکن فضایی را خلق کرده که افراد رد ان احساس آرامش و آسایش داشته باشند.همچنین در هنگام طراحی فضای داخلی باید دو قوله مهم را در نظر گرفت. اول اینکه کاربردی بودن ان فضا بنا به کاری که قرار است در آنجا انجام شود و دوم اینکه ایجاد حالت روحی مناسب برای افراد ی که قرار است در ان محیط قرار بگیرند.

 

به طور مثال یک اثر هنری ادبی ممکن است به فرم شعر و نیز شعری به فرم غزل یا مثنوی و یا مثنوی عاشقانه یا حماسی باشد. لذا فرم طی مراتب مختلف نوع یا گونه یک اثر هنری را مشخص می کند.سوم به طور کلی فرم بر تمامیت به فعلیت رسیده کار هنری دلالت دارد: لذا فرم تجلی وحدت کامل عوامل تشکیل دهنده اثر هنری می باشد که شامل : موضوع ، محتوا، ماده و فرم می باشد. علاوه بر این فرم به طور خاص بر روابط درونی و ساختار زیبایی شناختی حسی –ادراکی کلیت اثر هنری ( یا فرم آن به طور عام ) دلالت دارد.چهارم : فرم اگر چه شکل را نیز در برمی گیرد ولی محدود به آن نیست. فرم یک مفهوم کلی است در صورتی که شکل جزئی بوده و بواسطه برخورد خطوط خارجی یک شی یا اجزای آن با محیط پیرامون تشخیص داده می شود. رنگ نیز جدای از فرم نیست و این دو عامل یعنی شکل و رنگ خود در واقع بخشی از فرم می باشند.پنجم: مرتبه مهم فرم یک اثر هنری ، کیفیت ویژه ترکیب بندی یا کمپوزسیون عناصر تشکیل دهنده آن است. این مرتبه به لحاظ بررسی زیبائی شناختی ساختار آثار هنری دارای اهمیت ویژه ای است…

با افتخار اعلام می داریم مجموعه دکور ایرانی با وجود کادری مجرب و حرفه ای آماده ارائه مدرن ترین و به روز ترین طرح های دکوراسیون داخلی و معماری بوده و دعوت می کنیم از شما عزیزان و علاقه مندان تا حتما به صورت حضوری به دفتر شرکت ما امده و از آخرین نمونه کارهای ما در این زمینه بازدید نمایید.

+ نوشته شده توسط مهران در دوشنبه نهم آذر ۱۳۹۴ و ساعت 9:17 | نظر بدهید

دکوراسیون آشپزخانه

شما چگونه است ؟

اگر به فکر زیبا تر کردن آشپزخانه خود هستید و دوست دارید تا دکوراسیون آشپزخانه شما بسیار منحصر به فرد و خاص باشد با ما همراه باشید تا به شما نکاتی را آموزش دهیم که اگر انها را رعایت کنید قطعا می توانید طرحی زیبا راب رای خود رقم بزنید.همه می دانیم که آشپزخانه به عنوان مرکز و نبض هر خانه قلمداد می شود و مهمترین کارها یعنی پخت و پز و صرف غذا در انجا صورت می پذیرد.پس بسیار مهم است که نوع چیدمان ودکوراسیون این محیط به گونه ای باشد که ما را در جهت رسیدن به آرامش بیشتر کمک کند.با هم به بررسی نکاتی مهم در این زمینه می پردازیم :

مثلث کار در آشپزخانه :

سه وسیله مهم در هر آشپزخانه وجود دارد : اجاق کاز – سینک ظرفشویی- یخچال این سه وسیله را در اصطلاح مثلث کار می نامیم و باید با فاصله مناسبی از همدیگر قرار گرفته باشند. منظور از فاصله مناسب این است که بتوانیم به کارهای روزانه خود که قرار است رد آشپزخانه انجام دهیم به راحتی و بدون مشکلی برسیم و هیچ کدام از این وساسیل مانع از انجام کارهای ما نشوند.حتما باید با توجه به ابعاد آشپزخانه خود فاصله و موقعیت هر کدام از این وسایل را تایین نماییم.

یکی از مهم ترین بخش های هر خانه قطعا آشپزخانه ان می باشد. شاید بتوان از آشپز خانه به عنوان قلب خانه نیز یاد کرد. مکانی که معمولا خانواده برای صرف صبحانه وناهار و شام احتمالا دقایقی را دور هم خواهند بود و مهم تر از ان بیشتر وقت خانم خانه نیز قرار است در ان سپری شود.پس بسیار مهم است که دکوراسیون آشپزخانه شما چه شکلی باشد و از چه سبکی پیروی نماید.در این بخش به شما نکاتی را خواهیم آموخت که می توانید با رعیات انها محیط آشپزخانه خود را بسیار دل انگیز و جذاب نمایید و آنرا برای دقایقی که قرار است در کنار هم باشید اماده کنید.

قطعا جایگذاری صحیح وسایل و نور پردازی مناسب و استفاده از تمام فضاهای خالی می تواند در زیبا تر کردن محیط آشپزخانه شما بسیار موثر باشد.می توان اینگونه فضا را تقسیم بندی کرد: باید 4 منطقه در هر آشپزخانه وجود داشته باشد.منطقه اول را باید برای کارهایی که نیاز به اب ندارند و به صورت خشک انجام می شوند در نظر گرفت.کارهایی از قبیل استفاده از لوازم برقی و یا خرد کردن مواد غذایی می تواند جزیی از این موارد باشند.

منطقه دوم درست نقطه مقابل این منطقه است و می توان از ان به عنوان منطقه خیس نام برد.مهم ترین کاری که در منطقه خیس انجام می شود معمولا شستن ظروف است.اما منطقه بعدی جایی است که عملیات پخت و پز در انجا صورت می گیرد.منطقه چهارم نیز محلی برای انبار کردن و  نگه داری مواد اولیه ما می باشد.در این منطقه می توان یخچال و کمد دیواری را قرار داد.با این تقسیم بندی می توان گفت که دکوراسیون آشپزخانه شما دارای یک نظم خاصی شده و در آن کارها با سرعت بیشتری انجام می شوند.زیبایی آشپزخانه شما قطعا می تواند در زیبایی دکوراسیون داخلیمنزل شما نیز بسیار موثر باشد چرا که معمولا این روزها تمام آشپزخانه اپن هستند و دقیقا تمام بخش های ان از محیط نشیمن و پذیرایی قابل دیدن است.شاید با توجه به این موضوع بتوان مهمترین بخش دکوراسیون منزل را به بخش آشپزخانه تخصیص داد.

بعد از اینکه مشخص شد با چه فرمولی می توان در قدم اول به آشپزخانه نظم داد حال به نظر میرسد نوبت جاسازی وسایل  آشپزخانه است.در این مورد باید دید فضای آشپزخانه شما چقدر است و دارای چه ابعادی می باشد تا بتوان  برای جاسازی وسایل برنامه ریزی کرد.معمولا اگر حالت آشپزخانه شما مربعی و یا ال مانند باشد می توان نحوه چیدمان وسایل نسبت به حالتی که مستطیلی شکل است راحت تر می باشد.شما با توجه به فضایی که در اختیار دارید می توانید حتی از میز و صندلی نیز در این محیط استفاده کنید.

 

نکته ای که باید بسیار به ان توجه کرد این است که در دکوراسیونی که قرار است برای محیط آشپزخانه انجام دهید باید ظرافت هایی را در نظر بگیرید که مثلا شاید هیچگاه نیاز نباشدبرای دکوراسیون اداری آنها را لحاظ کنید.می توان اینگونه گفت مانند دکوراسیون مغازه که سعی می کنید از تمامی فضاها بهترین و بالاترین بهره را ببرید باید از محیط آشپزخانه تان نیز چنین بهره بری داشته باشید.یک راه حل این است که سعی کنیم برای آشپزخانه خود وسایل زاویه دار نخریم.مثلا اگر قرار شد میز بخریم بهتر است از حالت های گرد و تا شو استفاده کنیم تا حالت های مربعی و یا مستطیلی.در دکوراسیون آشپزخانه های امروزی چیزی که در میان تمامی انها به صورت مشترک به چشم می اید استفاده از بوفه هایی با درب های تمام شیشه ای هستند و داخل انها دقیقا نمایان است. عملا نمی توان از این بوفه ها زیاد استفاده عملی کرد و شاید به نوعی برای دکوری بتوان وسایلی را درون قرار داد. اما اگر بوفه درون ان مشخص نباشد می توان بدون نگرانی از به هم زدن شکل ظاهری و بصری آشپزخانه وسایل مربوطه را در درون ان جاسازی نمود.

اما فاکتور مهم بعدی که بسیار می تواند در زیبا تر کردن محیط آشپزخانه به ما کمک کند قطعا نور پردازی است. به مانند دکوراسیون اتاق خواب که باید نوری ملایم داشته باشد به نظر میرسد چون قرار است در محیط آشپزخانه در مواقع صرف ناهار و شام  دور هم باشیم بهتر است از نوری استفاده وشد که ایجاد آرامش در میان افراد کند.

مورد بعدی این است که در آشپزخانه به دلیل استفاده از وسایل برقی مختلف باید در بخش های  مختلف آن نیز از پریزهای برق استفاده کرد.

باز می گردیم به مبحث جایگذاری وسایل .بهترین مکانی که می توان برای وسایل استفاده کرد معمولا ارتفاع 80 تا 160 سانتی متری است.معمولا فاصله 90 سانتی بهترین و ایده ال ترین حالت است.شما در این فواصل با توجه به کابینت ها و طبقاتی که ایجاد نموده اید می بایست وساسیل خود را جایگذاری نمایید.در انباری نیز سعی کنید وسایلی که فکر می کنید کاربردی تر هستند و ممکن است بیشتر نیاز داشته باشید را دم دست گذاشته تا نخواهید هر بار برای یافتن انها کل وسایل را به هم بزنید.

به نظر می رسد اگر می خواهید یک دکوراسیون لوکس را برای محیط مورد نظرتان خلق کنید قدم اول در رعایت همین نکات ریز است.با افتخار اعلام می داریم که گروه تخصصی دکور ایرانی با کادری مجرب  اماده ارائه آخرین و به روز ترین طرح های شیک و لوکس در زمینه طراحی دکوراسیون خانه و بخش های مختلف آن است. می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر به دفتر شرکت ما مراجعه و خود از نزدیک از اخرین نمونه کارهای ما دیدن نمایید.

نور فاکتور بسار مهم در جذاب کردن دکوراسیون آشپزخانه:

اگر بتوانیم نور مناسب محیط آشپزخانه خود را تامین کنیم می توان گفت که قدم مهمی در جهت زیبا تر نشان دادن این محیط برداشته ایم. نور فاکتور بسیار مهمی است که معمولا برخی از آن غافل می شوند.حتما دقت کنید منظورمان نور طبیعی محیط است که باید با استفاده از جایگذاری صحیح پنجره ها تامین شود. در کنار آن می بایست با استفاده از نور پردازی مصنوعی یعنی استفاده از لامپ ها بتوان به ترکیب مناسب دست یافت.

کف پوش یک آشپزخانه حرف های زیادی برای گفتن دارد :

اینکه از چه مدل کفپوش و چه رنگی قرار است در کف آشپزخانه استفاده شود می تواند بسیار مهم و حائز اهمیت باشد و از این رو باید در انتخاب کفپوش نیز دقت لازم را به عمل اورد تا رنگی مناسب و همگون را برای محیط فوق انتخاب و استفاده کرد.باید به چند نکته توجه کنیم که از کفپوش هایی استفاده کنیم که لیز نباشد و همچنین دارای مواد مرغوبی در ساخت باشند تا در استفاده های طولانی مدت به آنها آسیب وارد نشود.حتما دقت کنید که رنگ غالب در محیط آشپزخانه شما چیست و بر اساس آن به انتخاب کفپوشی مناسب با رنگ مناسب بپردازید.سعی کنید از کفپوش های شایر دار استفاده نکنید چرا که در هنگام پاک کردن آنها به مشکل زیادی بر خواهید خورد.حتما از رنگ های چرک پسند استفاده کنید تا براحتی هر لکه ای دران دیده نشود.

به مبملمان آشپزخانه خود توجه کنید:

نکته ای که ممکن است خیلی ها از کنار آن به راحتی بگذرند این است که نوع مبلمانی که قرار است برای این محیط خریداری شود.حتما از مدلی مناسب با محیط خود استفاده کنید. نه زیاد بزرگ و نه زیاد کوچکو دارای رنگی متناسب با رنگ دیگر وسایل درون آشپزخانه.همچنین اینکه مبلمان ما سبک باشد و بتوان به راحتی آنرا جا به جا کرد نیز می تواند جز فاکتورهایی باشد که در انتخاب نهایی در نظر می گیریم.راحتی مبلمان در هنگام استفاده هم که به نظر مهمترین فاکتور برای انتخاب نهایی است.

رنگ اصلی در دکوراسیون آشپزخانه :

مهمترین عاملی که بعد ها می تواند در تایین رنگ سایر لوازم تاثیر گذار باشد این است که رنگ محیط آشپزخانه من قرار است چه باشد.این فاکترو انقدر مهم است که بعدا برای انتخاب رنگ کفپوش و برای انتخاب رنگ مبلمان و برای انتخاب رنگ سایر لوازم ریز و درشت دیگر متناسب با رنگی که در مرحله اول انتخاب کرده ایم باید عمل کنیم.

امیدواریم در این مقاله توانسه باشیم نکاتی مفید در جهت رسیدن به بهرتین دکوراسیون آشپزخانه به شما گفته باشیم و شما نیز با رعایت /انها بتوانید به طرح نهایی که در ذهن می پرورانید دست یابید.

+ نوشته شده توسط مهران در دوشنبه نهم آذر ۱۳۹۴ و ساعت 9:16 | نظر بدهید

دکوراسیون داخلی مدرن را با ما تجربه کنید

تعاریف مختلفی را می توان برای دکوراسیون داخلی یافت اما در یک تعریف ساده می توان گفت به نحوه چیدمان ابزار و وسایل داخل یک محیط دکوراسیون داخلی می گویند.می دانیم هر محیط قابلیت زشت و یا زیبا شدن را دارد و همه چی بر می گردد به اینکه  وسایل و لوازم درون ان فضا را به چه ترتیبی بچینیم و از نظر نور پردازی و رنگ نیز چگونه انرا بیاراییم.ممکن است در رویاهای خویش ایده های جالبی را داشته باشیم اما همه می دانیم از رویا تا عمل فاصله زیادی وجود دارد و باید خود را در شرایط واقعی قرار داده و با توجه به امکانات و فضای موجود اقدام به چیدمان ودکوراسیون محیط نمایم.

در قدم اول باید بدانیم که فضایی که قرار است در ان تغییراتی را به عنوان دکوراسیون انجام دهیم دارای چه کاربری بوده وق رار است در انجا چه اتفاقی رخ دهد.آیا  قرار است یک اتاق اداری را دیزاین کنیم و یا یک اتاق کودک ؟ مکان مورد نظر ما مکانی عمومی است  یا خصوصی ؟ اگر مکان عمومی است افرادی که که به انجا مراجعه می کنند در چه طیف سنی و از چه طبقه اجتماعی هستند؟ آیا برای سازمانی دولتی که دارای رنگ شازمانی خاصی است قرار است کار کنیم و… ده ها سوال از این قبیل که می توانند تایین کننده نقشه اولیه برای ما باشند.

اگر بر فرض بخواهیم برای یک منزل مسکونی عملیات دکوراسیون منزل را انجام دهیم باید فاکتورهایی از قبیل تعداد افراد خانوار و اینکه آیا در خانواده طفل خردسال وجود دارد یا خیر و عواملی از این قبیل را در نظر داشته باشیم.قطعا خواسته ها و نیازهایی که یک خانواده پر جمعیت دارند با یک خانواده کم جمعیت متفاوت است .وجود طفل خردسال نیز می طلبد تا برا دکوراسیون اتاق خواب از الگوهای خاص کودکان استفاده شود.و یا برای یک فضای تجاری مثلا دکوراسیون مغازه باید به فاکتورهایی که به جذب بیشتر مشتری کمک می کند توجه کنیم.اما می خواهیم  به فاکتور هایی اشاره کنیم که به صورت کلی می بایست در هر پروژه ای که قرار است انجام دهیم لحاظ شود.با هم در زیر به این موارد اشاره خواهیم داشت :

1-آسایش

قطعا همه ما انشان ها در نهایت به دنبال آسایش هستیم و همه تلاش خود را رد طی روز انجام می دهیم تا به این خواسته دست یابیم. محیطی که در آن قرار دادریم با توجه به نحوه رنگ بندی و نور پردازی و چیدمان وسایلش می تواند در ایجاد آسایش برای ما نقش تایین کننده ای را ایفا نماید.اگر این نکته را در نظر بگیریم که هر قدمی که در دکوراسیون داخلی بر می داریم باید ما را به سمت رسیدن به آسایش بیشتر کمک کند کمی کار راحت  تر و از بسیاری از ابتذال های موجود در طراحی مسون خواهیم ماند.

 

2-ویژگی های یک طرح

هر طرحی که می خواهیم انجام دهیم قطعا دارای ویژگی هایی است که منحصرا می توان به چند نمونه کلی ان اشاره داشت: از قبیل میزان نور طبیعی فضا – منظره محل مورد نظر و خصوصیات معماری ساختمانی که در ؟ان می خواهیم طرح را پیاده سازی کنیم.قطعا این موارد به نوعی اجزا ثابت محیط ما می باشند و ما بعد از اتمام کار دکوراسیون دیگر نمی توانیم به همین راحتی در آنها تغییرات ایجاد کنیم و باید از همین اول با در نظر گرفتن دقیق آنها و با انجام محاسبات دقیق در مورد تک تک موارد ذکر شده بتوانیم از هر یک از انها نهایت استفاده را ببریم.

3-میزان نور محیط

این عامل نیز می تواند نقش تاین کننده ای در طرحی که قرار است انجام دهیم داشته باشد. محیطی که از نور کمی برخوردار است باید قطعا فکری به حال نور پردازی مصنوعی آن از طریق نصب لامپ های سقف شود و در عوض محیطی که از نور طبیعی بهره می برد نیاز نیست خیلی به خود زحمت داده و ایجاد نور مصنوعی کنیم.معمولا این موضوع در پروزه های اداری که قرار است در آن دکوراسیون اداری را انجام دهیم از یک روند کاملا استاندارد برای همه بخش ها استفاده می شود.

4-سطوح اصلی فضای مورد نظر

منظور از سطوح اصلی همان کف و سقف و دیوارها هستند که به عنوان بزرگترین سطوح هر محیطی در نظر گرفته می شوند و رنگ بندی انها می تواند تاثیر مستقیمی در طرح نهایی ما داشته باشد. همچنین نوع کفپوش ها و اینکه آیا از سقف کاذب استفاده می کنیم یا خیر نیز از عوامل مهم دیگر در تایین نوع دکوراسیون داخلی ما محسوب می شوند.در مقابل این سطوح اصلی می توان سطوح کوچکتر دیگری را نیز در نظر گرفت مانند سطوح درها و پنجره ها که در درجه بعدی اهمیت قرار دارند و از انها نیز می توان در هر چه زیبا تر شدن یک طرح کمک گرفت.

 

5-بازی با نور

نور پردازی یک محیط می تواند دیدگاه ما را نسبت به ان محیط مثبت و یا منفی کند. اگر بتوانیم با نور بازی کنیم و انرا در جهت پیشرفت هدف های خود به کار ببریم قطعا برگ برنده در دستان ما است و در نهایت می توانیم طرحی ارائه دهیم که از نگاه بیننده کاملا شیک و راضی کننده باشد.مثلا اگر بخواهیم فضای یک محیط را صمیمی تر کنیم باید کاری کنیم تا ارتفاع سقف اتاق به نظر کوچک تر به نظر برسد.برای این منظور باید نور را از سقف دور تر نگاه داریم. همچنین باید از آبازورهایی با کلاه های سر بسته در جهت روشن کردن بخش های دیگر اتاق استفاده نماییم.اگر می خواهیم تابلویی بروی دیوار ها نصب کنیم باید آنها را در ارتفاع پایین تری نصب کرده تا براحتی بتوانند جلب توجه نمایند.

در عوض اگر می خواهیم فضای اتاق از چیزی که هست بزرگتر به نظر آید باید دیوار های روبروی هم را با تاباندن نور  کاملا روشن نماییم.با این تکنیک فاصله میان دو دیوار به نظر بیشتر شده و احساس بزرگ بودن فضا به ما دست خواهد داد.در ضمن اگر امکان استفاده از آینه را داشته باشیم می توان با آینه کاری دقیق فضای اتاق را چند برابر در ذهن افراد بزرگتر جلوه داد.این ها همه تکنیک هایی هستند که تنها با نحوه نور پردازی می توانیم برای هر محیطی پیاده سازی کنیم و به محیط مورد نظرمان فضایی جدی و یا آرامش بخش و یا هر حس دیگری که می خواهیم ببخشیم.بازی با نور به ویژه زمانیکه قصد انجام دکوراسیون آشپزخانه را داریم بسیار می تواند به کمک ما امده و در زیبایی این محیط کمک کند.

برای اتاق خواب همانطور که از اسمش هم مشخص است ما به نوری بسیار ملایم نیاز داریم .نباید در  دکوراسیون اتاق خواب از رنگ ها و نورهای شدید استفاده کرد.

6-شدت روشنایی

در مورد نور و نور پردازی حرف زدمی اما در مورد شدن روشنایی و نور پردازی هم می توان نکاتی را عنوان کرد .باید سعی کنیم تا شدن نور پردازی در تمام محیط مورد نظرمان به صورت یکنواخت باشد. در بسیاری از اتاق ها و فضاهای موجود اگر توجه کرده باشید ممکن نقاطی را بیابید که تاریک تر از سایر جاها بوده و همین می تواند به عنوان نقصی در نحوه دکوراسیون داخلی به حساب آید.

7-رنگ هایی که برای یک محیط به کار می بریم

همانطور که رد بالا نیز عنوان کردیم بسته به اینکه در چه محیطی قرار گرفته ایم و قرا است چه نوع کاربری داشته باشد باید به انتخاب رنگ مورد نظرمان بپردازیم.هر رنگی بیان گر یکی از حالات روحی افراد است و تلفیقی از انها نیز می تواند پیام های مختلفی را رد بر داشته باشد.پس باید با تسلط به علم رنگ شناسی و همچنین با توجه به اینکه قرار است برای چه  فردی فضا چیدمان و رنگ پردازی شود بهترین  ها را انتخاب و اجرا می کنیم.مثلا اگر قرار است برای دکوراسیون دفتر کار رنگی را انتخاب کنیم حتما باید به آن طرف قضیه یعنی نوع مراجعه کنندگان و اینکه از چه طبقه و طیف اجتماعی هستند و مهم تر از ان برای چه منظور و هدفی به دفتر اداری ما مراجعه می کنند را نیز در نظر بگیریم.

با افتخار اعلام می داریم که شرکت دکوراسیون داخلی دکور ایرانی با دارا بودن کادری مجرب و حرفه ای و با پشتوانه ده ها نمونه کار موفق در زمینه های گوناگون هر گونه همکاری در زمینه طراحی و دکوراسیون فضاهای مورد نظر شما است. کافیست تا با کارشناسان ما در تماس باشید. ما بهترین پیشنهاد را برای شما خواهیم داشت.

 

 

در کل باید بتوانیم  با رنگ هایی که به کار می بریم ان پیامی که قرار است به بیننده منتقل کنیم را به خوبی انجام دهیم .باید بتوانیم از یک رنگ اصلی در ترکیب رنگ هایمان استفاده کنیم که به عنوان سخن گوی اصلی ما باشسد و پیام را به ذهن مخاطب برساند.در کنار این رنگ اصلی باید حتما از رنگ هایی با چیدمان مناسب در کنار رنگ اصلی استفاده کنیم.شما با کمی خلاقیت و ابتکار می توانید بسیاری از نیاز های روانی فرد را با همین رنگ بندی ایجاد نمایید.با هم در زیر به تاثیر رنگ ها در دکوراسیون داخلی که قرار است پیاده سازی کنیم می پردازیم تا بیشتر با خصوصیات آنها آشنا شویم.

رنگ سفید : رنگی که نشان دهنده پاکی و یک رنگی و خالص بودن دارد و نماد صلح و آرامش است.با استفاده از این رنگ می توانیدبه راحتی به هر بیننده ای حس آرامش و صاف و سادگی را القا دهید.در ضمن سفید را با هر رنگ دیگری می توانید تلفیق کنید و کنار هم قرار دهید.از دیگر خصوصیات رنگ سفید این است که باعث می شود تا محیط شما بزطرگتر و روشن تر به نظر برسد.اگر فضای کم نور و کوچکی دارید بهترین انتخاب برای شما همین رنگ سفید است.به نظر میرسد برای طراحی اتاق کار اگر می خواهید تا حس خوبی را به ارباب رجوع خود القا دهید رنگ سفید گزینه خوبی باشد.

رنگ های خنثی:

گاهی نیاز است تا برای ایجاد یک دکوراسیون لوکس از رنگ های خنثی نیز استفاده نمایید. اصولا رنگ های خنثی به رنگ هایی گفته می شود که از میزان زیادی رنگ سفید رد درون خود برخوردار بوده اما به هیچ وجه  به سمت رنگ های اولیه و ثانویه خود متمایل نیستند.می توان برای مثال به رنگ کرم اشاره کرد که نمونه خوبی برای رنگ های خنثی است.نمونه ای دیگر از رنگ های خنثی رنگ خاکستری است.معمولا رنگ های خنثی در بسیار از حالات طبیعی دیده می شوند مانند شن و خاک و زمین و چوب و… و در حالت های مصنوعی مانند رنگ فلزات و شیشه و سیمان و…. باید بدانیم که رنگ های خنثی در مبحث دکوراسیون داخلی از اهمین بسیار وِزه ای برخوردار هستند و می توان رد بسیاری از بخش ها با توجه به خصوصیت خنثی بودنشان از این رنگ ها استفاده کرد.



:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 آذر 1394 | نظرات ()